عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن

ایثار و ازخودگذشتگی ریشه در عظمت روح و وارستگی انسان دارد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن، حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا مدیح امام جمعه بخش رودهن در این نشست گفت: ایثار واژه ای است که در زبان فارسی به «ازخودگذشتگی» معنا می شود و انسان ایثارگر، در فرهنگ اسلام کسی است که حاضر باشد هستی و جان خود را برای دین خدا فدا کند و در راه رضای او از خواسته های خویش بگذرد.

امام جمعه رودهن تصریح کرد: در فرهنگ دینی ایثار اجتماعی علاوه بر نیکنامی، دارای ارزش معنوی و روحانی است. انسان فداکار از علایق خویش در راه هدف های متعالی، می گذرد تا به معبود خویش دست یابد و الگوی مسلمانان و شیعیان جهان مولا علی ابن ابیطالب (ع) هستند که خداوند در ایثار آن حضرت می­فرماید: «و من الناس من یشری نفسه ابتغاء مرضات الله و الله رئوف بالعباد» بعضی از مردم جان خود را در برابر خشنودی خدا می فروشند و خداوند نسبت به بندگانش مهربان است.

مدیح یادآور شد: انقلاب اسلامی ایران بواسطه ایثار اجتماعی و از خود گذشتگی مردم به پیروزی رسید و اگر ازخود گذشتگی جوانان برومند این سرزمین در سالهای دفاع مقدس نبود، بدون شک استکبار جهانی به هدف شوم خود می رسید.

وی در ادامه افزود: ایثار اجتماعی و از خود گذشتگی، ریشه در عظمت روح و وارستگی انسان دارد و نهضت امام حسین (ع) در عاشورا به عالی ترین مفاهیم ارزشی و اعتقادی، عینیت بخشید و نقشه راهی را ترسیم کرد که سرمنزل آن عزت در دنیا و آخرت بود.