عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

با حضور پژوهشگر- مروجان ارشد سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی فرصت ها و چالش های توسعه کشاورزی دانش بنیان در زیر بخشهای : دام، طیور،آب زیان و زنبور عسل در استان لرستان بررسی شد

با حضور پژوهشگر- مروجان ارشد سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی فرصت ها و چالش های توسعه کشاورزی دانش بنیان در زیر بخش های : دام، طیور،آب زیان و زنبور عسل  در استان لرستان  بررسی شد



به گزارش روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان، نشست "بررسی فرصتها و چالشهای توسعه کشاورزی دانش بنیان در زیر بخشهای:  دام، طیور،آب زیان و زنبور عسل" باحضور پژوهشگر- مروجان ارشد سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج  کشاورزی ، معاونان و مدیران ادارات ستادی سازمان جهاد کشاورزی استان و مدیران کل ادارات تابعه(دامپزشکی، تعاون روستایی، امور عشایر، شیلات، منابع طبیعی و آبخیزداری)، رئیس و مسئولان بخش های تحقیقاتی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان دوشنبه ۹ مهر سال جاری در سالن جلسات سازمان جهاد کشارزی استان لرستان برگزارشد.
هدف از این نشست بررسی مهمترین نیازهای علمی، دانشی و مهارتی بهره برداران برای افزایش بهره وری در بخش تولیدات دامی با تاکید بر انتقال یافته‌های اثر بخش و اثر گذاری مطلوب در عرصه عنوان شد.
دکتر حسین نوری پوهشگر-مروج ارشد موسسه تحقیقات علوم دامی طی سخنانی  راهبردهای جدید سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی و سیاست های ترویجی موسسه متبوع را مطرح نمود  و  بازآموزی کارشناسان و حضور مستمر محققان معین به عنوان نماینده سازمان در کنار بهره بردار را خواستار شد. وی همچنین بر لزوم استفاده از امکانات و تجهیزات تحقیقاتی، آموزش و ترویج، فراهم کردن فرصت‌های یکسان در استان، بهره‌گیری از تجارب ملی و عملیاتی را تاکید کرد.
محقق-مروجان ارشد سازمان نیز با اشاره به آخرین یافته های تحقیقات روند بازدید ها را مثبت ارزیابی کرده و کمبود امکانات، عدم آگاهی کافی بهره برداران، پایین بودن فناوری واحدهای بهره‎وری را از چالش های اصلی پیش روی محققان معین دام برشمردند.
دکتر سپهوند رئیس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی لرستان طی سخنانی ارتقای دانش، روزآمد کردن مهارت‌های شغلی، بهره وری و تولید در بخش کشاورزی را از مهمترین خواسته های مرکز نام برد و  خواستار برقراری  تعامل موثر بین دانشگاه ها، مراکز تحقیقاتی و ارتباط مستمر محققان این بخش ها با پیشرفت های علم کشاورزی دنیا  شد . وی با اشاره به اهمیت پیوند بین تحقیقات و بخش اجرا خاطر نشان ساخت فراهم کردن ارتباط بیشتر مراکز علمی استان از جمله مرکز رشد با بخش‌های اجرایی و تولید کنندگان بخش کشاورزی می تواند  آخرین دستاوردهای علمی - پژوهشی  را در اختیار کشاورزان علاقه مند استان قرار دهد.
در این نشست همچنین شیوه های تعامل و همکاری میان سیستم های تحقیقاتی، آموزشی- ترویجی و اجرایی با بهره برداران در زمینه مدیریت دانش و اطلاعات در بخش کشاورزی و فراهم آوردن زمینه تعامل و همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان لرستان با پژوهشگر مروجان ارشد و محققان معین مورد بررسی
و تبادل نظر قرار گرفت.