عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان

کسب دو مدال طلا در مسابقات جهانی اختراعات از سوی دانشجوی واحد زاهدان/تصاویر

دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با دو اختراع در مسابقات جهانی اختراعات iifme زیر نظر وزارت علوم کشور کویت و سازمان ملل متحد و فدراسیون جهانی مخترعین موفق به کسب مدال طلا شد .

به گزارش خبرنگار روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی زاهدان، این مسابقات به صورت مستقیم زیر نظر امیر کویت و طلال جاسم الخرافی یکی از وزرای مجلس کویت برگزار شد و در این دوره از مسابقات ٣٦ کشور در حوزه های مختلف حضور داشتند .

احمد فدائی، دانشجوی دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان با دو طرح دستگاه تصفیه آب دریا و کیف هوشمند در این مسابقات شرکت و موفق شد برای اختراع دستگاه تصفیه آب دریا علاوه بر مدال طلا، جایزه و مدال ویژه این دوره را به خود اختصاص دهد و این دستگاه به عنوان طرح برتر در حوزه محیط زیست نیز انتخاب شود .

دستگاه تصفیه آب دریا با روشی نو و تکنولوژی جدید برای نخستین بار در دنیا می تواند آب دریا را جهت کشاورزی و آشامیدن تصفیه سازی کند به طوری می توان گفت با استفاده از این دستگاه بیابان ها آباد و ایجاد اشتغال و کمبود آب شیرین را جبران کرد .

دومین اختراع با عنوان کیف هوشمند با چندین لایه امنیتی بسیار بالا برای حمل اسناد پول و تجهیزات است که از جمله ویژگی های منحصر به‏ فرد این کیف بدنه فیبر کربنی و رمز بسیار پیشرفته و دو قسمتی بودن لایه امنیتی آن است به طوری که با استفاده از هیچ قفل بیرونی باز نمی شود و فقط در صورت رسیدن به مقصد و ارسال دستور از مبدا باز می شود. این طرح نیز در حوزه امنیت و الکترونیک توانست حائز مدال طلا شود .