عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

جراحی پیچش شدید روده در بیمارستان کنگان با موفقیت انجام شد

متخصص جراح عمومی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان در این خصوص اظهار داشت: بیمار فرد ۵۴ ساله‌ای بود که با مشکل نفخ شدید و انسداد شکم به بیمارستان کنگان مراجعه کرده بود.
دکتر پیمان صدری عنوان کرد: بیمار حدود ۴ ماه پیش نیز با همین مشکل به بیمارستانی دیگر مراجعه می‌کند که به‌وسیله دستگاه کولونوسکوپی جااندازی روده‌ها، انجام‌شده بود و به علت عدم توجه بیمار به توصیه‌های پزشک معالج خود از انجام عمل جراحی سر باز زده و راهی کنگان شده بود.
وی افزود: بیمار چند روز پیش مجدداً دچار مشکل شده و با مراجعه به بیمارستان کنگان مورد ویزیت همکاران ما قرار گرفت و با تشخیص احتمالی انسداد روده، بستری می‌شود.
متخصص جراح عمومی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان اظهار داشت: پس از بررسی‌های بیشتر و انجام عکس و سیتی اسکن، به تشخیص قطعی مبنی بر انسداد روده از نوع ولولوس (اصلاح عامیانه: پیچش روده) رسیدیم.
دکتر پیمان صدری عنوان کرد: انسداد روده از نوع ولولوس به حالتی گفته می‌شود که روده دچار پیچ‌خوردگی حول محور خود می‌شود و حالت اورژانسی در فرد ایجاد می‌کند و درصورتی‌که به‌موقع تشخیص داده نشود، موجب از بین رفتن بیمار می‌شود. متخصص جراح عمومی بیمارستان امام خمینی (ره) کنگان ادامه داد: به همین علت بیمار را بلافاصله مورد جراحی قراردادیم، قُطر روده این مراجعه‌کننده به ۲۰ الی ۳۰ برابر حالت طبیعی روده انسان رسیده بود و دلیل آن تعلل بیش‌ازحد در درمان خود می‌باشد و هرلحظه امکان پاره شدن روده وجود داشت.
دکتر صدری گفت: خوشبختانه جراحی را به‌موقع انجام دادیم و آن قسمت از روده (بزرگ) که دیگر موردنیاز بدن بیمار نبود را جدا کردیم و پیوند روده را با موفقیت طی یک عمل جراحی انجام دادیم، پس از عمل جراحی بیمار را ۲ روز در آی سی یو بستری کردیم و سپس با حال عمومی خوب به بخش منتقل نمودیم.
وی یادآور شد: در این جراحی، همکارانم آقایان دکتر نظری متخصص بی‌هوشی، عابدی تکنسین اتاق عمل، حیدری تکنسین بی‌هوشی نیز حضور داشتند و بنده را در این عمل یاری نمودند.
انتهای پیام