عمومی | مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران

دکتر پرویز مرادی به سمت ریاست مرکزتحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان منصوب و از خدمات دکتر طاهری قدردانی شد

دکتر پرویز مرادی به سمت ریاست مرکز

تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان  منصوب و از خدمات دکتر طاهری قدردانی شد



طی نشستی  که  با حضور دکتر رسول زارع معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و روسا و مدیران مرکز تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی استان زنجان

، دکتر جعفری رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان، حجت الاسلام حسینی نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان و همکاران مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی زنجان چهارشنبه ۴ مهر سال جاری در  سالن جلسات اشراق سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان برگزار شد . طی حکمی از سوی دکتر کاظم خاوازی رئیس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی دکتر پرویز مرادی به سمت ریاست جدید مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی زنجان منصوب شد.

حجت الاسلام و المسلمین حسینی نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان ضمن قدردانی از تلاش های دکتر مهدی طاهری در طول دوران تصدی مسئولیت مرکز، برای  دکتر پرویز مرادی در سمت جدید آرزوی موفقیت نمود. وی طی سخنانی با اشاره به اهمیت تحقیقات و آموزش لزوم اهمیت سرمایه گذاری در این بخش را یادآورشد و آن را زمینه ساز تعالی بخش کشاورزی دانست.

دکتر رسول زارع معاون پژوهش و فناوری سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی طی سخنانی ضمن تبریک فرارسیدن آغاز سال تحصیلی جدید و گرامیداشت هفته دفاع مقدس بیان داشت: همکاری و همیاری مرکز با سازمان جهاد کشاورزی استان در سطح بالایی است؛ بطوریکه رئیس سازمان استان، سال گذشته بعنوان پشتیبان برتر تحقیقات در سطح کشور انتخاب و معرفی شد. دکتر زارع در ادامه سخنان خود از زحمات دکتر طاهری تقدیر و تشکر نمود و برای  دکتر مرادی به عنوان رئیس جدید مرکز تحقیقات کشاورزی استان زنجان آرزوی موفقیت نمود. وی در بیانات خود به سیاست های راهبردی سازمان در آینده اشاره و مطالب مبسوطی را در این زمینه اعلام داشت. در ادامه حکم سرپرستی  دکتر مرادی از طرف  دکتر خاوازی معاون  وزیر و رئیس سازمان تحقیقات قرائت و به نامبرده اعطاء شد.

دکتر مهدی طاهری موفقیت های به دست آمده در مرکز را طی ۴ سال گذشته، مرهون همراهی کلیه همکاران خود در مرکز تحقیقات و هم چنین مسئولان سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و سازمان جهاد کشاورزی استان دانست و از آنان قدردانی نمود.

دکتر جعفری رئیس  سازمان جهاد کشاورزی استان زنجان طی سخنانی به اهمیت بخش کشاورزی در استان اشاره و اعلام نمود ۳۳ درصد از جمعیت استان در بخش کشاورزی شاغلند در حالیکه آمار متوسط کشوری ۱۸ درصد است. وی افزود:  استان زنجان با دارای  ۲۶ درصد درآمد ناخالص از بخش کشاورزی است  که این آمار در کشور به ۱۲ درصدمی رسد و هم اکنون استان زنجان دارنده رتبه دوم مکانیزاسیون در سطح کشوری است. وی با اشاره به اهمیت تنوع ارقام در افزایش عملکرد در واحد سطح بیان داشت: اکنون ۴۵ درصد از مزارع دیم در استان زیر کشت بذور اصلاح شده است در حالی که این میزان در کشور ۲۵ درصد است و به طور خلاصه می توان گفت در هر نقطه ای که  تحقیقات حضور داشته است نتیجه مطلوبی به دست آمده و این موفقیت ها نشانگر اهمیت تحقیقات و آموزش در بخش کشاورزی است. وی در ادامه از زحمات  دکتر طاهری که بیشترین توجه را به تجهیز و تکمیل ایستگاه ها و توسعه آزمایشگاهی در قالب زیر ساخت اصولی داشته و کارهای مربوط به مستندسازی اموال مرکز را انجام می داد قدردانی نمود و گفت:  خوشبختانه در حال حاضر زمین بدون سند نداریم و دکتر طاهری با نهایت دلسوزی و انرژی بیشتری در انجام وظایف  خود فعالیت  می­ نمود. دکتر جعفری بیان داشت: ایده تجمیع آزمایشگاههای مرتبط با بخش کشاورزی در استان ایده نویی است که امیدواریم برای سایر مناطق نیز الگو شود. وی در ادامه ضمن آرزوی توفیق برای  دکتر مرادی در سمت جدید بیان داشت:  راه اندازی بخش تحقیقات خصوصی از انتظاراتی است که امیدواریم برآورد شود.

روابط عمومی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان زنجان