عمومی | دانشگاه شاهد

همایش شاهدان مهر ۹۷ دانشگاه برگزار شد

به گزارش «روابط عمومی» دانشگاه ، مراسم استقبال از دانشجویان مقطع کارشناسی ورودی سال ۹۷ دانشگاه با عنوان شاهدان مهر، پنج شنبه ۵ مهرماه با حضور حجت الاسلام و المسلمین دکتر رستمی مسئول نهاد نمایندکی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها، دکتر ثقفی رئیس دانشگاه، حجت الاسلام و المسلمین دکتر هادوی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاونین دانشگاه، جمعی از مدیران، اعضای هیات علمی و دانشجویان به همراه خانواده های خود در مهدیه پیامبر اعظم (ص) برگزار شد .

در آغاز مراسم پس از قرائت کلام الله مجید و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، دکتر ثقفی رئیس دانشگاه در جایگاه حاضر شد و به ایراد سخن پرداخت.

ایشان بیان داشت: داشتن بصیرت و بصیرت افزایی به ویژه در بین دانشجویان موجب از بین رفتن توطئه دشمنان می شود و کشور را از هر آسیبی مصون نگه می دارد . امروزه ابرقدرتهای پرمدعای جهان روز به روز ضعیف تر و نظام مقدس جمهوری اسلامی به لحاظ درایت و عقلانیت قدرتمندتر می شود .




دکتر ثقفی با بیان اینکه حفظ روحیه انقلابی، کوشش در راه علم و ایمان و امیدواری دانشجویان از ثمرات ارزنده انقلاب محسوب می شود، افزود: ارتقای ایمان و بصیرت از اولویت های این دانشگاه برای دانشجویان به شمار می رود .
رییس دانشگاه یادآور شد: فضای حاکم بر دانشگاه شاهد، ارتقای سطح علمی با افزایش علم و ایمان است .

در ادامه ی مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر هادوی، ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین به بیان نکاتی در خصوص دانشگاه و زندگی دانشجویی پرداخت .



حجت‌الاسلام والمسلیمن دکتر مصطفی رستمی دیگر سخنران این مراسم بود، ایشان در بیانات خود اظهار داشت: دانشگاه شاهد به لحاظ ملاک علمی و ایمانی از بهترین دانشگاه های کشور به شمار می رود .
ایشان تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی ایران همواره سعی کرده اند تا تنگناها و موانعی را برای دستیابی به حوزه های علمی برای جامعه فراهم کنند، اما به دلیل پشتکار و اهتمام جدی مسئولان عرصه دانشگاهی و دانشجویان این امر برای آنان محقق نشد .
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: عبور از مقطع دبیرستان و ورود به دانشگاه مرحله جدیدی از زندگی به شمار می رود چرا که باعث رشد و بالندگی فرد می شود .
ایشان ادامه داد: مقام معظم رهبری، دانشگاه را محیط عدالت خواهی و آزاداندیشی می دانند و همین موضوع نشان دهنده اهمیت دانشگاه و دانشجویان است .




حجت‌الاسلام والمسلیمن دکتر رستمی آشنایی دانشجویان با علوم دینی و اسلامی را سبب افزایش روحیه مسئولیت پذیری در این قشر عنوان کرد و گفت: فراگیری علم و دانش در کنار معارف اسلامی و دینی سبب توسعه و پیشرفت می شود .
ایشان یادآور شد: دانشجویان به همراه ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس توانستند با دستان خالی در برابر تمامی ابرقدرت های جهان ایستادگی کند و اینجاست که نقش این قشر فرهنگی کاملا مشهود است .
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امروزه دانشجویان نقش مهم و موثری در ارائه راهکارهای مطلوب برای رفع مشکلات و موانع کشور را دارند .
ایشان افزود: دشمنان انقلاب اسلامی از هر راهی برای ضربه زدن به نظام استفاده می کنند و نقش دانشجویان در رفع مشکلات کنونی بسیار تاثیرگذار هستند .




حجت‌الاسلام و المسلمین دکتر رستمی اظهار داشت: دشمنان تلاش دارند تا روحیه مقاومت و ایستادگی را در جوانان ما از بین ببرند، غافل از اینکه این قشر تاثیرگذار همانند جوانان دوران دفاع مقدس آگاه است .

د ر ادامه ی مراسم حجت الاسلام و المسلمین دکتر توجهی عضو هیات علمی گروه حقوق دانشکده ی علوم انسانی به عنوان نماینده ی اعضا هیات علمی دانشگاه به ایراد سخن پرداخت.



در پایان مراسم از دانشجویانی که در کنکور سال ۹۷ حائز بالاترین رتبه علمی بودند با اهدا لوح تقدیر و هدیه قدردانی شد.



در این مراسم گروه همخوانی بین المللی شمیسا سه قطعه در وصف امام حسین (ع)، حضرت زهرا (س) و امام زمان (عج) نیز اجرا نمودند.



پس از اتمام مراسم حاضرین نماز جماعت ظهر و عصر را در مسجد پیامبر اعظم (ص) دانشگاه اقامه کردند و برای صرف ناهار در محل سلف مرکزی دانشگاه حاضر شدند.

گفتنی است پس اقامه‌ی نماز و صرف ناهار برنامه های متنوع از قبیل اکران فیلم سینمایی تنگه ی ابو قریب، برنامه ی ورزشی برای خانم ها به صورت همزمان در مراکز مختلف دانشگاه برگزار شد .

مخاطبین محترم می توانید اخبار دانشگاه شاهد را در پیام رسان سروش و صفحه اختصاصی دانشگاه در آپارات دنبال نمایید​​​