عمومی | دانشگاه صنعتی ارومیه

مراسم معارفه سرپرست جدید دانشگاه صنعتی ارومیه برگزار شد.


به گزارش روابط عمومی دانشگاه صنعتی ارومیه، آئین تکریم رئیس اسبق دانشگاه صنعتی ارومیه و معارفه سرپرست جدید دانشگاه صنعتی ارومیه با حضور نماینده وزیر علوم، تحیقات و فناوری، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی، مسئول دفتر نهاد مقام مظعم رهبری در دانشگاه، و برخی از اساتید، کارکنان و دانشجویان در سالن اجتماعات دانشگاه برگزار شد.
نماینده وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در آذربایجان غربی و رئیس دانشگاه ارومیه گفت: طرح آمایش سبب ارتباط میان دانشگاه های مادر و سایر دانشگاه ها می شود که می توان با این طرح به اهداف اقتصاد مقاومتی رسید.

دکتر حب نقی اظهار کرد: برای پیشرفت دانشگاه های کشور بایستی ارتباط میان دانشگاه های مادر و صنعتی بیشتر شود که این ارتباط در استان آذربایجان غربی بسیار تنگاتنگ است .

وی افزود: دکتر عبداللهی شریف در طول مدت مدیریت خود خدمات شایانی به دانشگاه داشته اند و مشکلات عدیده ای را رفع کرده اند که شایسته تقدیر است .

حب نقی در خصوص پست خطیر مدیریت دانشگاه تاکید کرد: ریاست در دانشگاه بسیار دشوار است چرا که بایستی با ۳ قشر دانشجو، کارمند و استاد ارتباط تنگاتنگی داشته باشد و باید نیاز ها و خواسته های هر سه قشر را رفع کند .

وی ادامه داد: با مشکلات اقتصادی اخیر که در کشور وجود دارد و کاهش بودجه های دانشگاه در تمامی بخش ها، مدیریت دانشگاه را دشوار می کند که دکتر عبداللهی شریف با وجود این موانع، بسیاری از این مشکلات را در دانشگاه رفع نمود و برخی از آنها نیز هنوز باقی مانده که امید است رفع شود .

آقای قاضی پور، نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ایران گفت: پیوند میان دانشگاه و صنعت باید برقرار شود.

قاضی پور در خصوص طرح آمایش دانشگاه تصریح کرد: طرح آمایش دانشگاه ها ظلمی برای آذربایجان غربی بوده که سطح علمی دانشگاه های استان را نادیده گرفته و هدف این طرح بهبود وضعیت دانشگاه های مناطق محروم بود که بعد از گذشت مدتی هدف آن فراموش شده و خلاف در حال اجراست.

وی در خصوص اهمیت دانشگاه صنعتی ارومیه در آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: دانشگاه صنعتی ارومیه افتخار استان بوده و باعث پیشرفتهای زیادی در استان و کشور شده که بهتر بود مسئولان کشوری و استانی در این جلسه حضور داشته باشند.

وی در خصوص خوابگاه ملکی دانشگاه صنعتی گفت: دانشگاه صنعتی ارومیه دانشگاهی دولتی می باشد که پیگیر آن هستیم که این دانشگاه نیز خوابگاه ملکی داشته باشد. خوابگاه ملکی از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری می کند.

دکتر عبدالهی شریف، رئیس اسبق دانشگاه در این مراسم اظهار کرد: حل مشکلات مالی دانشگاه، ورود دانشگاه صنعتی ارومیه به رتبه بندی دانشگاه های کشور، سازماندهی به اسناد دانشگاه صنعتی ارومیه، افتتاح برخی از طرح های عمرانی از دستاورد های سال های اخیر دانشگاه صنعتی ارومیه بود.

وی افزود: با همکاری کارمندان و اساتید دانشگاه بسیاری از مشکلات دانشگاه رفع شده ولی برخی از آنها همچنان پا برجاست که امید است با مدیریت جدید این مشکلات نیز رفع شوند .

عبدالهی شریف در خصوص مشکلات فعلی دانشگاه تصریح کرد: از مشکلات اصلی دانشگاه صنعتی ارومیه که هنوز پا برجا بوده تبدیل وضعیت کارکنان و نبود خوابگاه ملکی است که رفع این مشکلات نیازمند همکاری مسئولین استانی و کشوری است .

وی ادامه داد: از تمامی همکاران و اساتید که در این مدت همکاری لازم داشتند و با همراهی و همکاری آنان مشکلات بسیاری رفع شده، تشکر می کنم و برای ریاست جدید در این پست آرزو موفقیت دارم.

رئیس اسبق دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: حل مشکلات مالی دانشگاه و ورود دانشگاه صنعتی ارومیه به رتبه بندی دانشگاه های کشور از دستاورد های سال های اخیر دانشگاه صنعتی ارومیه بود .

دکتر محمدرضا شیدائی، سرپرست جدید دانشگاه صنعتی ارومیه گفت: دانشگاه صنعتی ارومیه می تواند سرچشمه بسیاری تاثیرات مثبت در آذربایجان غربی باشد .

وی اظهار داشت: دانشگاه صنعتی ارومیه با داشتن ۳ هزار دانشجو فعال می تواند سرچشمه تاثیرات مثبت بسیاری در آذربایجان غربی باشد .

وی در خصوص محور های فعالیت دانشگاه تاکید کرد: با همکاری کارمندان و استاتید دانشگاه و مسئولین استانی دانش محوری، پژوهش محوری، تربیت محوری برای تریبت دانشجویان با اخلاق و با سواد از محور های اصلی دانشگاه است .

شیدایی در خصوص کمبود های موجود در دانشگاه خاطر نشان کرد: اصلی ترین کمبود دانشگاه صنعتی ارومیه کمبود فضای فیزیکی بوده که فضای موجود در دانشگاه با حداقل استانداردها فاصله بسیاری دارد که امید است با برنامه ریزی های صورت گرفته و عزم عمومی تمامی مسئولین استانی و کشوری این مشکل رفع شود .

وی با اشاره به اهداف دانشگاه در سال تحصیلی جدید تصریح کرد: ارتقا سطح کیفی دانشگاه در زمینه های پژوهشی و آموزشی، افزایش تعداد پروژه های پژوهشی در دانشگاه، ارتقا فرهنگ ایرانی اسلامی در میان دانشجویان و استاتید، افزایش ارتباط صنعت با دانشگاه، ارتقا سطح آزمایشگاه و کارگاه و تاسیس آزمایشگاه ها و کارگاه های جدید در صورت نیاز و ارتقا نسبت استاد به دانشجو از اهداف دانشگاه صنعتی ارومیه در سال جدید است .

شیدایی افزود: مسئولیت یک امانت الهی است و باید از این فرصت برای خدمت به خلق خدا استفاده کرد.

حجت الاسلام منصور امامی، مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه صنعتی ارومیه ضمن آرزوی توفیقات روز افزون برای دکتر عبدالهی شریف و آرزوی موفقیت برای دکتر شیدایی سرپرست جدید دانشگاه گفت: نهاد نمایندگی مقام مظعم رهبری در دانشگاه مانند همیشه اعلام آمادگی خود را برای همکاری با سرپرست جدید دانشگاه در جهت ادامه بهبود وضعیت دانشگاه را دارد.