عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی

حجت الاسلام کلانتری خبر داد ابلاغ دستورالعمل جدید دانشگاه آزاد اسلامی برای حمایت از اردوی راهیان‌نور

معاونت فرهنگی دانشگاه آزاد از ابلاغ دستورالعمل جدید این دانشگاه برای حمایت از برگزاری اردوهای راهیان‌نور دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در سال تحصیلی 97-96 خبر داد .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی به نقل از خبرگزاری ایسکانیوز، حجت الاسلام ابراهیم کلانتری معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی درخصوص اهمیت اردوی راهیان نور گفت: راهیان نور به عنوان یک رکن مهم فرهنگی می تواند انعکاس دهنده فرهنگ دینی و انقلابی و مدیریت جهادی و عنصری مهم در نهادینه سازی مفهوم جهاد در راه خدا و مقابله با توطئه های استکبار جهانی و دشمنان داخلی و خارجی باشد .

وی افزود: مقام معظم رهبری، راهیان نور را عاملی برای جلوگیری از فراموش شدن ارزش ها و درس های دوران دفاع مقدس معرفی و در فرمودند باید محتوای ارائه شده برای راهیان نور مملو از تبیین حقایق معرفتی و معرفی نقاط قوت و برجسته دفاع مقدس باشد .

دکتر کلانتری ادامه داد: بر همین اساس در ابلاغیه و رویکرد جدید فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی که یکم اسفند به تمامی واحدهای این دانشگاه ابلاغ شد، ترویج روزافزون فرهنگ ایثار و شهادت و کمک به گسترش اردوهای راهیان نور با تکیه بر ایجاد زمینه برای زیارت با معرفت دانشجویان در دستور کار قرار گرفته است .

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، اردوی راهیان نور را گامی برای مقاوم سازی و بیمه معنوی و انقلابی کردن دانشجویان دانست و تصریح کرد: به برکت خون پاک شهیدان، امروز برای دانشجویان نسل جدید عرصه های جذاب و تاثیرگذار معرفتی زیادی وجود دارد که هر یک می تواند طراحی های ضدفرهنگی بدخواهان و دشمنان را خنثی کرده و قطعاً جاذبه شهدا و موضوعات مرتبط با دفاع مقدس در رأس همه آنهاست و می تواند جنگ نرم دشمنان در دانشگاه را هدف قرار دهد .

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشگاه آزاد اسلامی یکی از اعضای فعال قرارگاه دانشجویی شهید علم الهدی است و اخیراً به درخواست ستاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، سپاه و بسیج، دو دوره آموزشی و دانش افزایی ویژه اساتید راویان کاروان های راهیان نور در واحدهای علوم و تحقیقات تهران و نجف آباد اصفهان برگزار شد که معاونت فرهنگی و دانشجویی این دانشگاه افتخار میزبانی از همسنگران و یادگاران شهدا را داشته است .

حجت الاسلام کلانتری افزود: جمهوری اسلامی در مسیر تمدن سازی نوین اسلامی محتاج نشر و ترویج فرهنگ جهاد و شهادت است و راهیان نور بیش از پیش باید به سمت بصیرت افزایی انقلابی گری، دشمن شناسی و ولایت مداری حرکت کند .

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: از دانشجویان شرکت کننده در کاروان های راهیان نور انتظار داریم سیره عملی شهدا و آرمان های امام شهدا (ره) را خوب بیاموزند و به عنوان سوغات سفر با خود به محیط دانشگاه و کلاس های درس بیاورند .

وی درباره مفاد ابلاغیه مذکور گفت: تشکیل شورای اجرایی راهیان نور در همه واحد ها با مدیریت رئیس واحد و دبیری مسئول بسیج دانشجویی به منظور برنامه ریزی دقیق، اولویت دادن به دانشجویان اعزام اولی، استفاده از اساتید و روحانیون مومن و انقلابی جهت انتقال تجربیات در سفر و فرایض دینی، رعایت اصل صرفه جویی و دوری از اسراف و ثبت مشخصات زائران در سامانه جامع قرارگاه راهیان نور بابت استمرار ارتباط با این عزیزان و همچنین برگزاری مراسم بدرقه راهیان نور از کنار مزار شهدای گمنام دانشگاه، از موارد مورد اهتمام این ابلاغیه است .

دکتر ابراهیم کلانتری یادآور شد: طبق تفاهم با قرارگاه ملی راهیان نور شهید علم الهدی 20درصد هزینه های این سفر توسط دانشجویان، 30 درصد توسط بسیج دانشجویی و 50 درصد دیگر از محل بودجه فرهنگی واحدها پرداخت می شود .