عمومی | مجتمع آموزش عالی سراوان

تشکیل جلسه و بازدید از سایت مجتمع توسط خیرین

جلسه ای با حضور دکتر اردشیر ابراهیمی معاون پارلمانی مجتمع خیرین دانشگاه ساز کشور، دکتر محمد رضا ریگی سرپرست مجتمع آموزش عالی و جمعی از اساتید، نخبگان و خیرین کشوری و شهرستانی در سالن اجتماعات مجتمع آموزش عالی شهرستان سراوان برگزار شد.در این جلسه دکتر ریگی ریاست مجتمع ضمن ارائه گزارشی از مجتمع، اشاره کرد با توجه به شرایط و مشکلات مالی وزارتخانه در حوزه عمرانی، نیازمند کمک خیرین هستیم. در این جلسه اردشیر ابراهیمی معاون پارلمانی مجتمع خیرین دانشگاه ساز با بیان اینکه یک نفر نمی تواند مشکلات پیش روی دانشگاه ها را حل کند گفت: زمینه را برای رشد و پیشرفت نخبگان و مخترعین باید فراهم کرد.
وی با اشاره به اینکه از خرمای این منطقه فرآوری های مختلفی بدست می آید و باید بر روی این محصول ارگانیک سرمایه گذاری کرد، افزود: برخی از افراد سرمایه خود را در کشورهایی مانند آلمان و ترکیه صرف میکنند در حالی که منطقه سراوان از ظرفیت بالایی در جذب سرمایه گذار برخوردار است.معاون پارلمانی خیرین دانشگاه ساز کشور ادامه داد: تشکیل هیئت امناء برای خیرین نقش مهمی در توسعه شهرهای کمتر توسعه یافته دارد، توضیح داد: امور خیریه ساخت مدرسه و مسجد نیست و می توان در همه زمینه از ظرفیت خیرین استفاده کرد.
جمعی از خیرین سراوانی با حضور اردشیر ابراهیمی معاون پارلمانی مجتمع خیرین دانشگاه ساز و خیرین بنام کشوری از بخش های مختلف سایت جدید و نیمه تمام مجتمع آموزش عالی سراوان بازدید کردند.
در روز پنج شنبه 96/11/5  نیز جلسه ای در حضور فرمانداری با حضور مدیران اداری، معتمدین و فرهیختگان سراوان تشکیل شد. ابتدای جلسه حجه الاسلام میرزایی در مورد اهمیت خیر و کارنیک از دیدگاه قرآن و بزرگان دین صحبت کردند و نمونه هایی از فعالیت خیرین را مثال زدند.
در این جلسه دکتر ریگی گزارشی از طرحهای عمرانی مجتمع ارائه کردند.سپس دکتر ابراهیمی اشاره کردند که هر کار خیری در این منطقه عین صواب است و انشا الله در تشکیل مجمع خیرین دانشگاه ساز یک منبع برکت در منطقه خواهد بود.
فرماندار نیز تحلیلی از وضعیت فعلی درآمد های کشور ارائه کرده و از اذعان داشتند که برای اتمام و سرعت یافتن طرحهای عمرانی کشور نیازمند حضور بخش خصوصی و خیرین هستیم و انشا الله در سراوان نیز در بخش دانشگاهی خیرین وارد عمل شوند.
در ادامه در مورد راه اندازی مجمع خیرین و هماهنگ های اولیه جهت اعضای مجمع و هیات امناء گزارشی ارائه شد و انشا الله بصورت رسمی این مجمع در آینده ای نزدیک شروع بکار خواهد کرد.