عمومی | دانشگاه شهید باهنر کرمان

ویژه برنامه نودانشجویان۹۷ برگزار شد

همزمان با هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی ۹۷، ویژه برنامه نودانشجویان، مراسم شعر خوانی سهیل محمودی شاعر، رونمایی از کتاب های اردوگاه اطفال و عکسهای آفتابی، تجلیل از چهار آزاده، در تالار وحدت دانشگاه شهیدباهنر، به عنوان پایگاه ادبیات پایداری کشور برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، ویژه برنامه مناسبی دانشگاه، شامگاه سه شنبه۳مهرماه۹۷، با حضور رئیس دانشگاه شهیدباهنر، حجت الاسلام والمسلمین حمزه، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه، سهیل محمودی شاعر، مهدی طحانیان آزاده سرفراز، چهار قهرمان و شخصیت کتاب اردوگاه اطفال، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان، آزادگان، ایثارگران و یادگاران دفاع مقدس، استادان، دانشگاهیان و اهالی فرهنگ و هنر در دانشگاه شهیدباهنر کرمان، برگزار شد .

مراسم با قرائت قرآن و پخش سرود ملی آغاز شد و سپس از کتاب های اردوگاه اطفال و عکس های آفتابی رونمایی شد.

مرتضی سرهنگی؛ رئیس دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری کشور گفت: اگر دشمن و خودمان را بشناسیم از هزار جنگ نیز نخواهیم هراسید .
رئیس دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری کشور افزود: امیدواریم همیشه صلح و خوبی بر دنیا حاکم باشد اما در زمان جنگ تجربه، تکیه گاه، ذخیره و دارایی های ملی مناسبی داریم که می توانیم از آنها بهرمند شویم .
وی با بیان اینکه باید از صحنه های نبرد عکاسی شود ،یادآور شد: ایران پشتوانه قوی برای ادبیات و هنر جنگ دارد ضمن آنکه باید از تجربه های جهانی نیز استفاده کند .
رئیس دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری کشور اظهار داشت: امروز با چاپ و انتشار ۲ کتاب اردوگاه اطفال و عکس های آفتابی توانستیم به سفارش ها و وصایای پیشینیان کشور عمل کنیم زیرا نباید دچار سردرگمی شویم .
وی عنوان کرد: عراق زمان فتح فاو دچار سردرگمی شده بود و نیروهای عراقی با اطلاعات قوی طرح حمله ایران را درک نکرده بودند لذا این شهر توسط ایران تصرف و فرمانده عراقی را اسیر کردند .

در ادامه مجتبی دلزنده از خوانندگان خوب استان کرمان، قطعه ای جدید را اجرا کرد.


سهیل محمودی؛ شاعر دفاع مقدس کشور نیز در این آیین با تاکید بر اینکه با رویکرد جدی باید فرهنگ دفاع مقدس حفظ شود که متعلق تمامی مردم است گفت: این دوران نباید مصادره شود زیرا ظرفیت مقاومت را در مقابل تهدیدها بوجود می آورد .
شاعر دفاع مقدس کشور افزود: شان مردمی بودن دفاع مقدس حفظ شود و نگذاریم با بخشنامه و دستورالعمل قشر جوان بی تفاوت از کنار این دوران بگذرند .
وی تصریح کرد: نگاه دولتی و حکومتی به جنگ تاثیرگذار نیست و رزمندگان و عکاسان دوران دفاع مقدس باید در میان مردم حضور یافته و از این عرصه و برهه سخن بگویند .
سهیل محمودی اظهار داشت: برخی از کشورها می‌خواهند فرهنگ و هنر ایرانی را مورد هجوم قرار دهند اما این کشور با فرهنگ غنی فرو نخواهد پاشید .
وی گفت: مهمترین ثروت دفاع مقدس شهدا جانبازان، آزادگان و ایثارگران هستند لذا قهرمانان این دوران ثروتی ارزشمند و متعلق به تمامی مردم است .

پس از آن، نماهنگی درباره اسیران نوجوان پخش شد.

در ادامه مهدی طحانیان؛ از اسیران نوجوان کتاب اردوگاه اطفال به سخنرانی پرداخت و خاطراتی از زمان اسارت تعریف کرد و از مقاومت‌ها و آزار و شکنجه و سختی های دوران اسارت گفت.

سپس محسن کاشانی خواننده نامی استان کرمان به اجرای قطعه ای پرداخت.

در پایان از ۴ نفر از آزادگانی که در مراسم حضور داشتند، تقدیر به عمل آمد.