مهندسی | دانشگاه صنعتی شریف

سلام بیش از ۱۰۰۰ ورودی جدید به دانشگاه شریف

به گزارش روابط عمومی، جشن "سلام شریف" روز سه شنبه سوم مهرماه سال جاری در سالن استاد جباری با حضور هزار و پنجاه ورودی جدید به همراه خانواده هایشان در فضایی شاد و صمیمی برگزار شد.
بنا براین گزارش، در ابتدای مراسم دکتر فتوحی رئیس دانشگاه ضمن عرض خیر مقدم و تبریک شروع سال نو تحصیلی گفت: تبریک و خداقوت به شما دانش آموزان دیروز و دانشجویان امروز که بحمدالله توانستید با تلاش خود در دانشگاه صنعتی شریف که بیش از نیم قرن پرچم دار علم و دانش در کشور است راه پیدا کنید.

وی افزود: شما وارد دانشگاهی شدید که بعنوان یکی از دانشگاه های برتر کشور از بدو تاسیس به تعلیم و تربیت برجسته ترین جوانان این مملکت همت گمارده که حاصل آن مجموعه ای از برترین نیروی های متخصص در رشته های مختلف علوم و مهندسی است که خود مایه افتخار و مباهات در صنعت کشور و نیز در جوامع علمی ایران و جهان است.
دکتر فتوحی با اشاره به ویژگی های منحصر بفرد دانشگاه صنعتی شریف در بخشی از سخنانش اظهار داشت: ما افتخار می کنیم که در دانشگاه صنعتی شریف پذیرای جوانان با استعداد و پرتلاشی همچون شما هستیم. البته این موضوع بار مسئولیت ما را سنگین می کند .
وی ادامه داد: امسال ۹۸ نفر از صد نفر اول کنکور و ۴۰ نفر المپیاد طلا دانشگاه صنعتی شریف را انتخاب کردند که به این ترتیب برای حفظ و ارتقای روز افزون کیفیت آموزش و پژوهش مسیر دشواری در پیش رو داریم. همچنین فراهم کردن امکانات آموزشی، تحقیقاتی، رفاهی و ورزشی در شان و لیاقت این جوانان نیز چالش بزرگی است.
رئیس دانشگاه شریف خاطرنشان کرد: افرادی که دانشگاه صنعتی شریف تربیت و به جامعه تقدیم کرده است منشا تحولاتی در اقتصاد و صنعت بوده اند. نام دانش آموختگان دانشگاه صنعتی شریف در تمام صنایع به ویژه در مخابرات، IT، برق، نفت و گاز، پتروشیمی ، خودرو، فولاد، غذایی، شیمیایی و ساختمان پرآوازه است.
وی ادامه داد: دانشگاه صنعتی شریف همچنین به حل مسائل بزرگ و اساسی کشور اهتمام ورزیده است. کسب رتبه اول در حجم قراردادهای ارتباط با صنعت در میان دانشگاه های کشور و انجام چندین پروژه ملی، نقش آفرینی کلیدی و محوری در حل چندین مسئله مهم و بغرنج کشور شاهدی بر این مدعاست.
ایشان در ادامه تصریح کرد: دانشگاه شریف در علم سرآمد است، ما در این دانشگاه تلاش می کنیم تا در زمینه های رشد فردی، اجتماعی، فرهنگی، اخلاقی و کارگروهی نیز به حد خوب و ممتازی برسیم.
دکتر فتوحی رئیس دانشگاه با بیان توصیه هایی به دانشجویان جدید الورود تاکید کرد: ما همه یک هدف را دنبال می کنیم و آن تعالی و پیشرفت کشور و در نتیجه رفاه خود و مردم است. سعی کنیم در این راه گام برداریم و دین خود را به کشور ادا کنیم.
وی در ادامه خطاب به خانواده ی دانشجویان با بیان نحوه ارتباط و همراهی فرزندانشان ضمن تاکید بر تداوم آن گفت: امسال برای سازماندهی بهتر ارتباط خانواده ها با دانشگاه در نظر داریم انجمن والدین را شکل دهیم. تا خانواده ها با مسئولین دانشکده ها آشنا شده و در جریان مسائل کلی در دانشکده قرار گیرند. اطمینان داریم این تشریک مساعی و همفکری می تواند در حل مشکلات و تعالی دانشکده ها کمک کند.
دکتر فتوحی در پایان سخنانش اظهار داشت: ظرفیت بزرگ اولیاء در هدایت و راهبری فرهنگی و اجتماعی و تربیتی و دینی و حتی اقتصادی و معیشتی بازوی کمکی بزرگی برای ماست. امیدواریم با حضور و همراهی شما عزیزان بتوانیم همواره شرایط بهتری را برای جوانان خود فراهم کنیم.

در ادامه حجت الاسلام والمسلیمن رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاهها به ارائه سخنرانی پرداخت و گفت: خدا را شکر می گویم که در این روزهای منتسب به اباعبدالله و ایام هفته مقدس، همزمان با سال تحصیلی جدید در بین مجموعه ای از بهترین فرزندان این کشور و این مرز و بوم حضور دارم. دانشجویانی که به لطف خداوند در بهترین دانشگاه کشور تحصیل را آغاز می کنند.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در ادامه به فعالیت های دانشگاه در عرصه های مختلف علمی، فرهنگی و مذهبی اشاره کرد و بیان داشت: دانشگاه صنعتی شریف علاوه بر موفقیت در عرصه های علمی در فضاهای مذهبی از جمله؛ هیات دانشجویی شریف که یکی از بهترین هیات های دانشگاههای سراسر کشور محسوب می شود فعالیت دارد.
وی افزود: تا به امروز دانشگاه صنعتی شریف در هر عرصه ای حاضر بوده، در دفاع مقدس یا علم و فناوری، شهدای هسته ای که بسیار مطرح هستند و از دانشجویان شریف بوده یا به نوعی با دانشگاه شریف مرتبط بودند.
حجت الاسلام والمسلمین رستمی ادامه داد: همواره بدخواهان میهن تلاش کردند در فرصت علمی عرصه را تنگ کنند که مسئولیت و تولیت اصلی حل مسائل کشور امروز بعهده دانشگاه می باشد. شما دانشجویان باید مدیران آینده و کسانی باشید که گره از مسائل و مشکلات روز جامعه برمیدارید.
وی در پایان به نقل از مقام معظم رهبری بیان داشت: "شما برهان های من نزد مسئولین کشورید، شمائید که به انسان های ناامید ثابت می کنید که ناامیدی غلط است. در مسیر صنعت بدنبال راههای میانبر برای حل مسائل کشور باشیم."

در ادامه دکتر جواد صالحی عضو هیئت علمی دانشکده مهندسی برق دانشگاه صنعتی شریف ضمن تبریک به دانشجویان که این چالش بزرگ را پشت سر گذاشتند و والدین ایشان که نقش بزرگی در این موفقیت داشتند به بیان خاطراتی از مسیر تحصیل و عوامل موفقیت در تحقیق و پژوهش و عرصه های مختلف زندگی خود پرداخت.
وی در ادامه با بیان عوامل برتری دانشگاه شریف و ویژگیهای منحصر به فرد آن اظهار داشت: شریف مهمترین رسالتش این است که همچون چشمه ی علم کشور بجوشد، چشمه ای که منبع علمی بوده و مایع حیاتش شما جوانانید که از چشمه جوشان شریف فوران کرده و این آبادی را با تولید علم سرسبز می کنید.

در پایان مراسم میترا آقاجانی رئیس مرکز مشاوره دانشگاه در خصوص مشکلات و مسائل روز دانشجویان و همچنین راهکارهای موجود سخنانی ارائه کرد و در ادامه با تاکید به اهمیت نقش والدین و مرکز در ایجاد راهکارهایی برای رفع مشکلات دانشجویان به معرفی مرکز مشاوره دانشگاه صنعتی شریف پرداخت.
شایان ذکر است: عصر دیروز سه شنبه سوم مهرماه کاروانی با حضور ۸۰۰ دانشجوی جدید الورود عازم مشهد مقدس شدند.