عمومی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان

مصاحبه با دکتر زهرا کشتکاران، معاون آموزشی، تحقیقات و فرهنگی دانشجویی در آغاز سال تحصیلی جدید

به گزارش مفدا لارستان، ثبت نام حضوری ورودی های جدید دانشکده علوم پزشکی لارستان، ۲ مهرماه به پایان رسید.

دکتر زهرا کشتکاران ضمن عرض تبریک به مناسبت فرارسیدن سال تحصیلی جدید، از آمادگی مجموعه معاونت آموزشی، تحقیقات و فرهنگی دانشجویی جهت امور آموزشی، امکانات رفاهی و خوابگاهی و فوق برنامه دانشجویان خبر داد.

معاون آموزشی، تحقیقات و فرهنگی دانشجویی در گفتگو با خبرنگار مفدا لارستان گفت: تسهیلاتی که برای دانشجویان جدید الورود و خانواده هایشان از بدو ورود به دانشکده تا مرحله اسکان آنان در نظر گرفته شد به شرح ذیل است :

– تشکیل گروه های راهنما جهت تسهیل در انجام تمامی مراحل مربوط به ثبت نام

– پیش بینی فضاهایی جهت اسکان و پذیرایی از آنان و همراهان

– افزایش ساعت کاری حوزه های مرتبط با امر ثبت نام و بکار گیری تمامی نیروها جهت سرویس دهی هر چه بهتر به آنان

به گفته دکتر کشتکاران از جمله اقدامات مثبت دانشکده در سال تحصیلی جدید:

– کسب مجوز پذیرش دانشجو در رشته‌ تغذیه برای اولین بار

– راه اندازی سامانه پرداخت الکترونیک جهت دانشجویان شهریه پرداز (مازاد) است؛ همچنین جهت رفاه حال این دانشجویان، شهریه هر ترم طی ۴ قسط از دانشجو اخذ خواهد شد.

– برای اولین بار در رشته های اتاق عمل و پرستاری، دانشجو بر اساس برقراری عدالت آموزشی پذیرفته شدند.

وی تصریح کرد پذیرفته شدگان امسال رشته های پرستاری، اتاق عمل، بهداشت حرفه ای، بهداشت عمومی، تغذیه و کاردانی به کارشناسی هوشبری، به ترتیب: ۴۸، ۲۰، ۲۶، ۳۸، ۲۳ و ۴ نفر است که در مجموع ۱۵۹ نفر می باشند.

دکتر کشتکاران بیان داشت: به طور کلی این معاونت با همه دانشجویان به صورت مستقیم ارتباط مستمر دارد، اما نظر به نیاز بیشتر دانشجویان جدید الورود به آگاهی از مقررات و ضوابط دانشگاه از یک سو و ضرورت حمایت ویژه از آنان به لحاظ نیاز عاطفی خاصی که دارند  سعی بر این است، علاوه بر ارتباطی که مرکز مشاوره دانشکده فراهم آورده است، مدیران و کارشناسان حوزه نیز در میان آنان حضور یابند و در موارد مختلف مشاوره دهند قطعا” این ارتباط و حضور مستقیم، آشنایی بهتر و بیشتر با مشکلات خاص آنان و تسریع در رسیدگی به آنها را به دنبال خواهد داشت.

در ادامه وی به طرح رویش اشاره کرد و گفت: طرح رویش امسال در قالب برنامه‌های تفریحی، معرفتی، بصیرتی و آشنایی با قوانین و مقررات دانشجویی و آموزشی دانشکده علوم پزشکی لارستان که در دو فاز کوتاه مدت از تاریخ ۹۷/۷/۷ الی ۹۷/۷/۱۰ و فاز بلند مدت (که استمرار فعالیت های فرهنگی فاز کوتاه مدت طرح رویش است) تا پایان ترم دوم دانشجویان جدید الورود ادامه پیدا خواهد کرد.

معاونت آموزشی، تحقیقات و فرهنگی دانشجویی در بخش مدیریت امور خوابگاه ها به نظافت و سمپاشی خوابگاه‌ها در ایام تعصیلات اشاره کرد و افزود با بازسازی و ترمیم بخشی از خوابگاه‌های دانشجویی، از قبیل اضافه کردن اتاق تشکل‌ها در خوابگاه، تجهیز طبقه اول فاز جدید خوابگاه خواهران، اختصاص فضای ورزشی به خوابگاه خواهران و پاک سازی و افزایش فضای سبز خوابگاه ها، شرایط مناسبی برای حضور دانشجویان فراهم کرده است.

وی در خصوص ایجاد فضای نشاط و سلامتی در دانشکده اظهار داشت: گروه تخصصی ورزشی کوهنوردی شهدای گمنام دانشجویان دانشکده پرستاری لارستان که در سال ۹۷ راه اندازی شده است در نظر دارد فعالیت‌های خود را در قالب تمرین‌های کوهنوردی جهت صعود به کوه‌های شهرستان، استان و همچنین صعودهای فرا استانی به قله‌های بلند ادامه دهد.

در پایان کشتکاران خاطر نشان کرد: جهت دسترسی بهتر کلیه دانشجویان به روند فعالیت‌های دانشگاهی اعم از امور آموزشی، فعالیت‌های فوق برنامه (اردوها، مراسمات فرهنگی، کانون ها، تشکل ها، نشریات و …)، دانشجویی و تحقیقات، دانشجویان عزیز می‌توانند با مراجعه به سامانه مفدا لارستان (larestan.mefda.ir) و سایت دانشکده علوم پزشکی لارستان (www.larums.ac.ir) نمودار فرآیندهای کاری حوزه‌های مختلف را دریافت نمایند.