عمومی | دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی لارستان

برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع مدیریت بازرسی بهداشت محیط و حرفه ای در لارستان

کارگاه آموزشی سامانه جامع مدیریت بازرسی بهداشت محیط و حرفه ای در لارستان برگزار شد

: این کارگاه دو روزه با حضور ۴۰نفر از بازرسان بهداشت محیط و حرفه ای درتاریخ ۳و۴مهرماه مرکز بهداشت شهرستان های لار و خنج در سالن اموزش مرکز بهداشت برگزار شد.

هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی را، آموزش شرکت کنندگان پیرامون مدیریت نظارت و بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و کارگاه های تولیدات مواد غذایی و غیر غذایی تحت پوشش بهداشتی می باشد.

استفاده از نرم افزار های جدید و روش های پیشرفته به جای روش های سنتی و کاغذی ، مدیریت و کنترل زمان در نظارت و بازدید و ثبت گزارشات و گزارش گیری سریع و ارائه به سطوح بالاتر را ازدیگر اهداف برگزاری کارگاه برشمرد.

همچنین تاکید بر لزوم به روز نمودن اطلاعات علمی و همچنین تکنیک ها و روش های بازرسی بازرسان ، تحقق این امر و تطابق دادن نظارت های بازرسین بهداشت محیط و حرفه ای طبق چک لیست ها و استانداردهای وزارت متبوع با خود کنترلی و خود اظهاری متصدیان مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و کارفرمایان کارگاه های غیر خانگی را از اهداف دنبال شده در این کارگاه اعلام کرد.

اطلاع رسانی به مردم و مشتریان اماکن تهیه و توزیع مواد غذایی بمنظور اطلاع از وضعیت بهداشتی این مکان ها ، اعمال مدیریت و نظارت سطوح مافوق بر نحوه نظارت و بازرسی بازرسان از دیگر دستاوردهای برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع مدیریت بازرسی بهداشت محیط و حرفه ای بشمار می رود.