عمومی | موسسه تحقیقات آب

‌آشنایی و معرفی سامانه اینترنتی پیش‌بینی وقایع حدّی بارش کشور






‌آشنایی و معرفی سامانه اینترنتی پیش‌بینی وقایع حدّی بارش کشور
برگزاری کارگاه آموزشی ‌آشنایی با مفاهیم اولیه در پیش‌بینی هواشناسی و معرفی سامانه اینترنتی پیش‌بینی وقایع حدی بارش کشور
به گزارش روابط عمومی موسسه تحقیقات آب؛ کارگاه یک‌روزه "آشنایی با مفاهیم اولیه در پیش‌بینی هواشناسی و معرفی سامانه اینترنتی پیش‌بینی وقایع حدی بارش کشور" در تاریخ ۱۳ شهریورماه ۱۳۹۷ در محل موسسه تحقیقات آب و با حضور کارشناسان شرکت‌های آب منطقه‌ای کل کشور و کارشناسان و مدیران دفتر مطالعات پایه و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار گردید.
کارگاه با ارائه توضیحاتی توسط آقای مهندس آقابیگی؛ مدیرکل محترم دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت مدیریت منابع آب ایران و آقای دکتر رضا روزبهانی؛ مدیر محترم پژوهشکده منابع آب موسسه تحقیقات آب پیرامون نظام‌نامه سیلاب و اهداف تشکیل کارگاه آغاز شد و در ادامه، پس از ارائه مقدماتی در خصوص مدل‌های عددی پیش‌بینی هواشناسی و مدل‌های جهانی و منطقه‌ای، "سامانه پیش‌بینی و هشدار سیل کشوری" معرفی و نحوه کار با سامانه به کارشناسان حاضر در جلسه آموزش داده شد.
در بخش پایانی این کارگاه یک‌روزه، مدل‌های فصلی پیش‌بینی بارش و  فناوری تکه‌نگاری صوتی جهت پایش مولفه‌های رودخانه‌ها و مخازن معرفی گردید.
شایان ذکر است که مجموعه مطالب ارائه‌شده در این کارگاه به همراه فیلم آموزشی کار با "سامانه هشدار سیل" در لینک‌های زیر قابل دریافت می‌باشد.

موضوعات ارائه‌شده در کارگاه
فیلم آموزشی کار با "سامانه هشدار سیل"