عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران شمال

دوران دفاع مقدس را برای یادآوری خاطره‌های دیروز پاس نمی‌داریم، بلکه برای ساخت فردا و آینده ارج می‌گذاریم

دکتر طهرانچی در مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس :

جهاد علمی، بسیجی می‌خواهد/ امروز دانشگاه‌ها سازمان رزم پیشرو در جهاد علمی هستند

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دوران دفاع مقدس را برای یادآوری خاطره‌های دیروز پاس نمی‌داریم، بلکه برای ساخت فردا و آینده ارج می‌گذاریم .

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس با عنوان «دفاع همچنان باقی است» با حضور دکتر علی‌اکبر ولایتی رئیس هیات موسس و هیات امنا و دکتر محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

دکتر طهرانچی در این مراسم در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه «چرا دوران دفاع مقدس را گرامی می­داریم و بر آن تاکید داریم؟» گفت: دفاع مقدس تاریخ مردم ایران است. نسل گذشته آن را بخشی از زندگی خود می‌داند، اما نسل جوان امروز تنها در جریان اخبار و اثرات دفاع مقدس است.

وی با بیان اینکه آینده متصل به گذشته است، اظهار داشت: فردی که گذشته خود را به دست فراموشی سپرده، قطعاً آینده‌ای ندارد. جامعه‌ای که دچار فراموشی شده، همانند فردی است که مبتلا به فراموشی و آلزایمر است و آینده‌­ای نخواهد داشت.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه آینده ملت‌ها بر اساس گذشته آنها بنا می‌شود، افزود: دفاع مقدس بخشی از آینده کشور و نه بخشی از دیروز و گذشته است، همانطور که قیام حسینی بخشی از آینده است.

استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی خاطرنشان کرد: دوران دفاع مقدس را برای یادآوری خاطره‌های دیروز پاس نمی‌داریم، بلکه برای ساخت فردا و آینده ارج می‌گذاریم.

دکتر طهرانچی ادامه داد: مسیر و الگوی پیشرفت ایران اسلامی از گذشته شروع شده و با دقت و تمرکز بر آن می‌توانیم آینده را بسازیم.

وی حضور ایران در منطقه را یک ضرورت دانست و افزود: این حضور به خواست مردمی که امنیت و حیاتشان را در گرو کمک و حمایت ایران می‌دانند، صورت گرفته است.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه دفاع امروز چند وجهی است، خاطرنشان کرد: امروز دشمن فرهنگ غنی و پیشرفت علمی ایران را با جهان شبکه‌ای و مطالعات دین و هویت ستیزانه نشانه گرفته و در این دشمنی از هیچ ابزار فرهنگی، نظامی، اقتصادی، سیاسی و... غافل نمی‌شود.

دکتر طهرانچی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس، مدافعان حرم و شهدای هسته ای از جمله شهید شهریاری و شهید طهرانی‌مقدم، گفت: این دو بزرگوار در راه پیشرفت علمی و اقتدار کشور شهید شدند.

استاد تمام دانشگاه شهید بهشتی به دو مقاله منتشر شده در مجله نیچر در سال ۲۰۰۵ اشاره و تصریح کرد: خانم ابوت سردبیر مجله نیچر در اروپا در مقاله خود با عنوان «رژه بزرگ ایرانیان» تاکید می کند که مرجعیت علمی ایران در حال تحقق دوباره است، مگر اینکه با اغتشاش یا تحریم‌های تکمیلی جلوی آن گرفته شود.

عضو هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: همچنین در این مقاله‌ها اشاره شده که مقام معظم رهبری مسیر توسعه کشور را پیشرفت علم و دانش دانسته اند و دانشمندان نیز به درخواست ایشان مبنی بر توسعه علمی کشور لبیک گفتند.

وی با تاکید بر اینکه جبهه دفاع با قطعنامه ۵۹۸ تمام نشده، بلکه آغاز شده است، گفت: این جبهه اکنون وجهه فرهنگی، اقتصادی، امنیتی و علمی به خود گرفته است، به طوری که تا دیروز سازمان رزم، تیپ و لشکر بود و امروز یکی از سازمان‌های رزم پیشرو در جهاد علمی، دانشگاه‌هاست.

دکتر طهرانچی در پایان تاکید کرد: جهاد علمی، بسیجی می‌خواهد و این جهاد بر شما دانشگاهیان و جامعه علمی کشور گوارا باد.

انتهای پیام/