عمومی | بنیاد ملی نخبگان

کارگروه‌های تخصصی می‌تواند بازوی فکری دستگا‌ه‌های اجرایی باشد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ دوازدهمین جلسه کارگروه آب بنیاد نخبگان چهارمحال‌وبختیاری با هدف ارائه راهکارهای مناسب جهت حل مشکلات و معضلات آب، برگزار شد.

در این نشست، روح الله فتاحی؛ عضو هیئت‌علمی دانشگاه شهرکرد با بررسی مصوبات و با تاکید بر استفاده از نظرات و پیشنهادات کارگروه به عنوان بازوی فکری دستگاه اجرایی ذی‌ربط، گفت: باید مشکلات و معضلات آب استان با هم‌فکری و ارائه پیشنهادات کارگروه حل شود؛ این مهم البته به همکاری و تعامل دستگاه‌های درون‌استانی نیز مرتبط است.

وی افزود: با توجه به اینکه آب استان شرایط بحرانی را طی می‌کند، ایجاد یک ساختار منسجم و برنامه‌ریزی راهبردی یک الزام است.

وی مدیریت‌بحران و پیش‌بینی چالش‌ها را از ضروریات امروز کشور در حوزه آب دانست و بر لزوم حضور تفکر نخبگانی در این عرصه تاکید و آن را تنها راه چاره قلمداد کرد.

لازم به ذکر ات، در ادامه اعضاء کارگروه به ارائه نظرات و پیشنهادات خود مبنی بر بکارگیری مدیران با تجربه و کارآمد برای مدیریت آب استان، مدیریت آب موجود در استان در جهت کاهش خسارات پدیده خشکسالی و آب شُرب در استان، تدوین نقشه‌راه آب استان به صورت کوتاه مدت، بررسی تصویه‌خانه‌های استان از نظر کمّی و کیفی پرداختند.