دکتر حاجی علی محمدی:تولید خودرو های دورگه,مسیری که باید پیمود
وی در اردامه در مورد حمایت های دولت برای تولید خودروهای دورگه خاطرنشان کرد: در سال های گذشته حمایت های چندانی از سوی دولت برای صنعتی سازی و تولید خودروهای دورگه صورت نگرفته است.
وی افزود: کاهش تعرفه واردات خودروهای دورگه که قدم مهمی در توسعه این خودروهاست کافی نیست و برای حمایت از خودروسازان داخلی می توان بخشی از تعرفه واردات خودروهای خارجی را به راه اندازی خطوط تولید خودروهای دورگه اختصاص داد و درنتیجه می توان انتظار داشت این خودروها در آینده نزدیک به تولید انبوه برسند.
نائب رئیس انجمن علمی موتور ایران در مورد نقش موتورهای توربو شارژ و خودروهای دورگه درکاهش آلایندگی هوا گفت : سهم موتور های توربو شارژ در کاهش آلودگی هوا، بسیار کمتراز خودروهای دورگه است زیرا موتورهای توربوشارژ عملا مکانیزم احتراق داخلی دارند.
وی همچنین افزود: درحال حاضر یکی از راهکارهای کاهش آلایندگی خودروها در کلان شهرهای تهران، تبریز و اصفهان توسعه خودروهای دورگه و الکتریکی است.
وی در پایان گفت : اگرچه پیش بینی های انجام شده در مورد آینده خودروها و سهم خودروهای دورگه و الکتریکی از کل خودروهای تولیدی دنیا از قطعیت برخوردار نیستند ولی بسیاری از پیش بینی های شرکت های بزرگ و بازیگران اصلی عرصه موتورهای احتراقی و خودروهای دورگه و الکتریکی سهم خودروهای دورگه و الکتریکی از بازار خودرو در سال ۲۰۲۵ (هفت سال بعد) را ۵۰ درصد عنوان می کنند. بنابراین برای عقب نیفتادن از قافله تولید خودرو در دنیا لازم است خودروسازان داخلی نگاه ویژه ای به این موضوع و توسعه اینگونه خودروها داشته باشند.