عمومی | دانشگاه زابل

زنگ مهر در مجتمع آموزشی مدارس دانشگاه زابل نواخته شد

به گزارش روابط عمومی:

در نخستین روز پاییز و هم‌زمان با مدارس سراسر کشور، نوای زنگ مهر در مجتمع آموزشی مدارس دانشگاه زابل نیز طنین‌انداز گشت تا آغاز سال تحصیلی ۹۸ ۹۷ را به دانش آموزان پرتلاش و پرامید مدارس دخترانه و پسرانه دانشگاه زابل نوید دهد. طی مراسم نمادین زنگ مهر که با حضور رئیس دانشگاه زابل، نماینده محترم ولی‌فقیه در دانشگاه، معاون محترم آموزشی و تحصیلات تکمیلی و مسئولین و کارکنان مجتمع آموزشی مدارس دانشگاه برگزار شد زنگ مهر به دست دکتر بهلولی رئیس دانشگاه زابل نواخته شد.

دکتر موسی بهلولی در آیین آغاز سال تحصیلی جدید، از مهرماه به‌عنوان موسم آموختن و دانش‌افزایی یادکرد و هم‌زمانی فرخنده‌ی آغاز سال تحصیلی و آغاز هفته دفاع مقدس را یادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های سلحشورانه فرزندان میهن در طول جنگ تحمیلی و دوران سخت پس‌ازآن دانست که امسال به شور و شعور حسینی نیز عطرآگین شده و برکت یافته است. وی ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان؛ حماسه عاشورا که با خون پاک امام حسین (ع) و یارانش در ارزشمندترین صفحات کتاب تاریخ بشر جای گرفت را ثمره‌ی عقیده ریشه‌دار و ایمان بی‌بدیل آن حضرت و یاران باوفایش در انتخاب مسیر جاودانه‌ای دانست که در آن "مرگ باعزت" به زندگی با ذلت و تن دادن به دنیاگرایی، حقیقت پوشی و دین فروشی، رجحان داده می‌شود و مشعلی فروزان فراروی اخلاق و انسانیت و وجدان بشری روشن می‌گرداند.

دکتر بهلولی قیام عاشورا را پایدارترین و مایه ورترین آزمونِ عدالت جویانه در فرهنگ اسلامی خواند که برای آیندگان به میراث گذاشته شد و الگوی انکارناپذیر قیام‌های انسانی و آزادی‌خواهانه جهان ازجمله انقلاب اسلامی و دفاع مقدس گردید. وی بابیان این مطلب که در دوران جنگ تمامی امکانات دنیا بسیج شده بود تا انقلاب نوپای اسلامی را به‌زانو درآورد، تاسی از ایستادگی شکوهمند امام حسین (ع) تحت لوای رهبری امام خمینی (ره) را عامل اصلی دانست که انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی رهنمون گشت و افزود دسیسه‌های امروزین استعمار و استکبار که در قالب جنگ‌های اقتصادی و رسانه‌ای عرصه را بر ملت ایران تنگ نموده نیز با مقاومت و هم‌بستگی و به تاسی از مکتب عاشورا طی خواهد شد و پیروزی از آن ملت ایران خواهد بود.

رئیس دانشگاه زابل رشد علمی و افتخارآفرینی ایران در حوزه‌های بین‌المللی را از دیگر دستاوردهای جنگ دانست و ضمن محکوم نمودن حادثه تروریستی اهواز، بیم و واهمه تروریست‌ها و اربابان غربی منطقه‌ای‌شان از قدرت انتقام ایران را، مرهون پیشرفت علم و دانشی دانست که جمهوری اسلامی ایران به‌رغم تمامی کارشکنی‌ها و محدودیت‌ها توانسته است به آن نائل گردد. وی در پایان از تمامی دانش آموزان خواست که با آموختن علم و تقوا، ارزش‌های اسلامی را از دستبرد دشمنان اسلام حفظ نمایند و دوران دانش‌آموزی خود را به مدد مطالعه، معاشرت و آداب اجتماعی، ورزش و نشاط و علم‌آموزی به دورانی پربار و پرحاصل بدل نمایند و از اولیای دانش آموزان نیز خواست که با آموزش "هنر اندیشیدن" و حمایت از استقلال فرزندان خویش، این سرمایه‌های اجتماعی و آتیه سازان میهن را برای رسیدن به اوج قله‌های پیشرفت و توسعه آماده سازند و به آنان فرصت فراگرفتن نحوه برخورد صحیح با مسائل را بیاموزند و افزود ایران امروز بیش از هر چیز به فرزندانی نیاز دارد که دانش، تفکر و اندیشه خود را درراه اعتلای کشور به‌کارگیرند، بلندپروازی را به شعارهای آینده گره بزنند و پله‌های رشد و توسعه را درنوردند.

در این مراسم حجه الاسلام والمسلمین میری قلعه‌نو مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه نیز ضمن تبریک آغاز سال تحصیلی بابیان روایتی دلپذیر از حضرت امام صادق (ع)، بر منزلت والای طالبان علم و دانش تاکید کرد و بیان داشت که دانش به دلیل شرافت ذاتی‌اش همواره در جهان اسلام مورد اهتمام قرارگرفته است و وقتی انسانی در طلب علم و دانش روان می‌گردد و سختی راه های دور را بر خود هموار می سازد، تمام هستی برایش طلب رحمت و مغفرت می‌کند. وی از یاس و ناامیدی، بی‌نظمی و کفران نعمت به‌عنوان آفاتی یادکرد که در مسیر کسب علم و دانش گریبان گیر انسان می‌گردد و با تاکید بر این مهم که علم‌آموزی نزد خداوند دارای جایگاه والایی است و خداوند نسبت به دانشمندان و طالبان علم تعصب دارد؛ بیان داشت که دوری از بی‌نظمی و یاس و ناامیدی، تکلیفی بر دوش تمامی دانش آموزان است و از اتلاف وقت و دچار شدن به تنبلی و افراط‌وتفریط جلوگیری می‌کند. حجه الاسلام میری قلعه‌نو از دانش آموزان خواست با بهره‌مندی از فضای تحصیلی مساعدی که به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی فراروی آنان قرار داده‌شده است برای دستیابی به پیشرفت‌های علمی و اخلاقی و اجتماعی بهره برند. وی ضمن معرفی کتاب "ایران، دیروز امروز فردا" از نویسنده معاصر محسن نصری، خواندن این کتاب را به‌تمامی دانش آموزان توصیه کرد و از خداوند خواست تا به همه فرزندان ایران‌زمین توفیق علم‌آموزی همراه با ادب و تقوا را عنایت فرماید.