عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کاشان

جلسه معارفه دانشجویان دستیاری جدید الورود دانشگاه برگزار شد

جلسه معارفه دانشجویان دستیاری جدید الورود با حضور سرپرست دانشکده پزشکی، معاون آموزشی علوم بالینی و تحصیلات تکمیلی و سایر مسئولین روز شنبه مورخ ۳۱/۶/۹۷ در سالن دکتر محمد قریب دانشگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه، سرپرست دانشکده پزشکی دانشگاه در این مراسم، ضمن خیر مقدم به دانشجویان دستیاری جدیدالورود دانشگاه، برای آنها در این دوره حساس آرزوی موفقیت کرد.

دکتر عباس تقوی اردکانی، با اشاره به پذیرش دانشجوی دستیاری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان از سال ۱۳۷۱ تاکنون تصریح کرد: تمام تلاش مسئولین دانشگاه در راستای مهیا نمودن امکانات آموزشی، پژوهشی، رفاهی و معیشتی دانشجویان است تا این عزیزان دغدغه ای جز تحصیل و تلاش علمی نداشته باشند.

وی، در ادامه به بیان تاریخچه ای از دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تعداد دانشکده ها و  مراکز آموزشی- درمانی، و مراکز  تحقیقاتی پرداخت.

دکتر تقوی، تعداد اعضاء هیات علمی دانشکده پزشکی را ۱۵۰ نفر عنوان کرد و گفت: از این تعداد،  ۱۴ استاد، ۴۹ دانشیار، ۷۸ استادیار و ۹ مربی می باشند.

وی، تعداد دستیاران شاغل به تحصیل در دانشکده پزشکی را ۱۷۲ نفر معرفی کرد  و اظهار داشت:  از این تعداد، ۲۸ نفر در رشته کودکان، ۲۳ نفر در رشته داخلی، ۲۱ نفر در رشته زنان و زایمان، ۱۸ نفر در رشته جراحی عمومی، ۱۵ نفر در رشته بیهوشی، ۱۶ نفر در رشته روان پزشکی، ۱۲ نفر در رشته پاتولوژی، ۱۴ نفر در رشته رادیولوژی ، ۸ نفر در رشته بیماری های عفونی، ۹ نفر در رشته مغز و اعصاب، ۶ نفر در رشته جراحی مغز و اعصاب و ۲ نفر در رشته ارتوپدی مشغول به تحصیل می باشند.

دکتر تقوی، تعداد دانشجویان شاغل به تحصیل در دانشکده پزشکی را ۱۲۶۰نفر برشمرد که از این تعداد ۱۷۲ نفر در مقطع رزیدنتی، ۲۱ نفر در مقطع PHD ، ۱۰۲ نفر در مقطع کارشناسی ارشد، ۸۵۵ نفر در مقطع پزشکی، ۱۱۰ نفر در مقطع کارشناسی تغذیه تحصیل می کنند.

معاون آموزشی علوم بالینی دانشکده پزشکی دانشگاه نیز در این مراسم، ضمن عرض خیر مقدم به دستیاران جدیدالورود، دوره دستیاری را از عالی ترین دوره های آموزشی پزشکی دانست و افزود: مطالبه گری در کسب علم از ویژگی های اصلی این دوره است.

دکتر عباس ارج، بر لزوم رعایت نظم در محیط بیمارستان، تعامل دانشجویان با یکدیگر و اساتید تاکید کرد.

وی، با اشاره به برگزاری کارگاه های توانمندسازی پس از جلسه معارفه به صورت مدون بر لزوم شرکت در این کارگاه ها در طول سال تاکید کرد.

گفتنی است: کارگاه های مقدماتی ویژه دستیاران جدید الورود  تا پایان هفته جاری ادامه دارد.