عمومی | دانشگاه فسا

پیام ریاست محترم دانشگاه بمناسبت آغاز سال تحصیلی جدید

بسم الله الرحمن الرحیم

ن و القلم و مایسطرون

سپاس خداوند عزیز حکیم را که هر ساله با فرا رسیدن ماه مهر و شروع سال تحصیلی، دانشگاه ها رنگ و بوی زندگی و طراوت را به خود می گیرند و با عطر وجود دانشجویان و دانش پژوهان معطر می شوند .

بار دیگر فصل « مهر» از راه رسید و صحیفه نورانی دانش با انگشت تکاپو و تلاش دانشجویان و صاحبان کسب علم و کمال ورق خورد و ملائک بال خود را برای حضور آنان گسترانیده و توفیق خدمت را به تنی از بندگان خود عنایت فرموده است .

تقارن شروع سال تحصیلی با ماه محرم و هفته دفاع مقدس ، اتفاق مبارکی است که آموختن را با رشادت های سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین(ع) و یاران باوفایش و همچنین شهد شیرین ایثار و شهادت ، مزین می کند .

همزمانی اول مهر، بهار تعلیم و تربیت و هفته دفاع مقدس تابلوی مقاومت، ایثار و شهادت، حاوی این پیام است که تخصص و تعهد باید در کنار هم باشند تا بشریت را از گرداب جهالت و گمراهی و تباهی نجات بخشند و چه لاله های دلسوخته ای بودند که از مکتب تعلیم و تربیت به مکتب ایثار و شهادت رفتند تا درس آزادی و آزادگی را معنا بخشند.

این ایام سرآغاز دوره ای است که دانش پژوهان و جویندگان علم راه را بر خود هموار نموده و با بهره گیری از دانش اساتید، خویش را برای ایفای نقشی اثرگذار در آینده جامعه مهیا می سازند .

دانشگاه به عنوان نهادی اجتماعی، فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و کارآفرینی و همچنین کانون تفکر و جوشش فکری در جامعه محسوب شده و در این راستا بر یکایک اعضای جامعه دانشگاهی فرض است که با ایجاد فضایی همراه با نشاط، در مسیر پویایی علمی و فرهنگی هم راستا با رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در محیط دانشگاه تلاش نمایند.

اینجانب بر خود لازم می دانم ؛ آغاز سال تحصیلی جدید را به جامعه دانشگاهی، اساتید، دانشجویان عزیز و بویژه دانشجویان جدید الورود که با تلاش و کوشش، گام در عرصه علم و پژوهش نهاده اند تا برگی زرین بر افتخارات خویش بیافزایند، صمیمانه تبریک گفته و از درگاه ایزد متعال توفیق کسب قله های رفیع علم، دانش و تقوی در جهت اعتلای اهداف نظام مقدس جمهوری اسلامی خواهانم .

امید است به فضل الهی و تحت توجهات حضرت ولی عصر (عج) ، در طول سال تحصیلی جدید در جهت تهذیب، خود سازی، علم اندوزی و بومی کردن دستاوردهای حاصله، تلاش مضاعف نموده و در آینده گنجینه ای از گوهرهای کم نظیر علم و معرفت برای پیشرفت کشور باشید. در پایان آرزوی عزت و سربلندی برای یکایک شما آینده سازان ایران دارم .

با آرزوی توفیق الهی

دکتر محسن ازدری

رییس دانشگاه فسا