عمومی | دانشگاه صنعتی اصفهان

رکوردشکنی در دومین دوره مسابقات ملی سازه های ماکارونی دردانشگاه صنعتی اصفهان+ گزارش تلویزیونی

دبیر برگزاری این دوره از مسابقات با بیان این که در این رقابت ها ۱۹۰ سازه توسط ۲۰۰ دانشجو و دانش آموز دختر و پسر مورد آزمایش قرارگرفت، گفت: دانشجویان و دانش آموزان رشته های تحصیلی همچون عمران، معماری و شهرسازی، صنایع و طراحی داخلی با طراحی سازه های گوناگون علاوه بر پرورش خلاقیت، الگو برداری برای ساخت سازه های واقعی را دنبال کردند.

مفیدی، با اشاره به ارایه ۶ سازه توسط دانشجویان دانشگاه صنعتی اصفهان در این دوره از مسابقات، افزود: شرکت کنندگان در این مسابقات، در سه گرایش سازه فشاری، راندمانی دهانه ۴۵ سانتیمتر آزاد و راندمانی دهانه ۴۵ سانتیمتر دانش آموزی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

وی با اشاره به شکسته شدن رکورد کشوری سازه های راندمانی و سازه های فشاری در این مسابقات، افزود: بیشترین وزن تحمل شده قبلی در کشور هزارو ۶۰۳ کیلوگرم بود که به هزار و ۸۰۰ کیلوگرم ارتقا یافت.

در پایان این رقابت ها، تیم « east bridge » از دانشگاه آزاد اسلامی هشتگرد در جایگاه نخست گرایش راندمانی آزاد ایستاد و تیم های «خوارزمی قشم» و « non stop »از دانشگاه های آزاد اسلامی قشم و تهران به ترتیب دوم و سوم شدند.

در بخش راندمانی دهانه ۴۵ سانتیمتر آزاد تیم « apex » از دانشگاه آزاد اسلامی بیرجند موفق شد مقام اول این مسابقات را کسب کند و تیم های «دانشگاه اشرفی» و «سمپادیا» از اصفهان و پژوهش سرای دکتر حسابی طبس نیز در جایگاه دوم و سوم ایستادند.

در بخش راندمانی دهانه ۴۵ سانتیمتر دانش آموزی نیز تیم «شهریاری» بالاتر از رقبای خود در جایگاه نخست قرار گرفت و دو تیم «هنرستان فضیلی» و «شهاب دانش» مقام دوم و سوم را به دست آوردند.

گفتنی است: دومین دوره مسابقات ملی سازه های ماکارونی از یکم شهریور ماه به مدت سه روز با همکاری معاونت فرهنگی اجتماعی دانشگاه صنعتی اصفهان، انجمن کشوری سازه های ماکارونی و بتن تات در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شد.

گزارش تلویزیونی

گزارش ویدئویی

گزارش تصویری