عمومی | دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی؛ در صدد ایجاد ۸ رشته میان رشته‌ای

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی درباره طرح های دانشگاه جهت راه اندازی برنامه های بین رشته‌ای، بیان کرد: یک مطلب مهم و استراتژیک دانشگاه، بحث برنامه های میان رشته‌ای است. ما در حال حاضر در حال بررسی تعدادی برنامه میان رشته‌ای پیشنهادی هستیم که این برنامه ها در دانشگاه‌های کشور منحصر به فرد بوده و تا به حال دانشگاه‌های دیگری آن‌ها را ارائه نکرده‌اند. از میان این برنامه ها، کلیات ۸ برنامه به تایید شورای برنامه ریزی و توسعه آموزش دانشگاه رسیده و پیشنهاد دهندگان در حال تدوین جزئیات و ارائه مدارک لازم برای تصویب و راه اندازی برنامه ها هستند.

وی درباره یکی از این رشته‌ها توضیح داد: برای مثال ما یک دانشکده نقشه‌برداری داریم که یکی از تخصص های موجود در این دانشکده استفاده از تجهیزات تصویربرداری و تفسیر نتایج است. ما به دنبال ایجاد رشته جدیدی هستیم که از این امکانات و تخصص برای تصویربرداری پزشکی نیز استفاده کنیم که طبیعتا این رشته فعالیت مشترکی بین دانشکده نقشه‌برداری و بخش پزشکی خواهد بود.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی آزمون‌های غیر مخرب را یکی دیگر از زمینه‌هایی دانست که دانشگاه به دنبال تاسیس رشته‌ای برای آن است.

اشرفی‌زاده درباره این رشته اظهارکرد: آزمون‌های غیر مخرب در مهندسی اهمیت زیادی دارند و ما تاکنون رشته‌ خاصی در این زمینه در کشور نداشته‌ایم. این رشته گرایشی است که عمدتا از فیزیک و چند رشته مهندسی مثل برق و مکانیک در آن استفاده می شود.

وی افزود: در خصوص سازه‌های هوافضایی و ارتباط آنها با مهندسی و علم مواد نیز کارهایی در حال انجام است و این‌ها نمونه‌هایی از این هشت برنامه ای هستند که همانطور که گفته شد طبیعت بین رشته‌ای دارند.