عمومی | دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی

اهمیت مهارت‌های آموزشی استادان دانشگاه مغفول مانده است

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی اظهارکرد: یکی دیگر از برنامه‌هایی که به دنبال سامان دادن به آن هستیم، بحث ارتقای مهارت‌های آموزشی اساتید است و این زمینه‌ای است که در کشور کمتر روی آن کار شده است و معمولا پیش فرض این بوده که کسی که مدرک دکتری می‌گیرد، توانایی‌های آموزشی نیز دارد.

به گزارش روابط عمومی؛ به نقل از ایسنا، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی خواجه نصیر الدین طوسی افزود: البته این فرض درستی نیست و لازم است که روی مهارت تدریس اساتید کار شود و برای این منظور فعالیت های مختلفی مدنظر است. از جمله کارگاه‌هایی با موضوعات مشخص با حضور اساتید برگزار خواهد شد و کتابخانه ای تخصصی‌ نیز به این منظور تجهیز خواهد شد.

اشرفی‌زاده تسهیل و الکترونیکی کردن خدمات آموزشی دانشگاه را از دیگر برنامه‌های معاونت آموزشی عنوان کرد و گفت: ما برای این منظور، مسئولی را انتخاب کرده‌ایم تا در جهت تسهیل، منطقی‌سازی و الکترونیکی کردن خدمات آموزشی به صورت متمرکز کار کند.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر دانشگاه قدم‌های خوبی را برداشته و زیر ساخت های لازم برای حرکت سریعتر در این راستا فراهم شده است.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی  در خصوص سنوات مجاز تحصیلی در دوره کارشناسی دانشگاه خواجه نصیر، اظهارکرد: اگر دانشجوی دوره کارشناسی تا ترم هشتم تحصیلاتش را تمام نکند، شورای آموزشی دانشگاه با پیشنهاد شورای دانشکده موضوع را بررسی می‌کند و در صورت تایید مراتب، دانشجو می تواند برای نیمسال های نهم و دهم نیز به تحصیل ادامه دهد. اما دانشجو باید شهریه این دو ترم را بپردازد. اگر ترم‌ها بیشتر از این شود و مشکل سربازی هم وجود نداشته باشد، موضوع ادامه تحصیل باید در کمیسیون موارد خاص دانشگاه بررسی شود. البته این ضوابط مربوط به دانشجویانی است که حدودا از سال ۹۴ وارد دانشگاه شده اند. در مورد دانشجویان قدیمی تر، ضوابط اندکی متفاوت است.

وی در پایان در خصوص سنوات مجاز دوره ارشد نیز، توضیح داد: سنوات مجاز در این مقطع ۴ ترم یعنی دو سال است و اگر دانشجو به ترم پنجم نیاز داشته باشد، با تایید شورای آموزشی دانشگاه می تواند تحصیل خود را بدون پرداخت شهریه در نیمسال پنجم هم ادامه دهد. تمدید برای ترم ششم دشوارتر بوده و از طریق کمیسیون موارد خاص دانشگاه صورت می گیرد. تحصیل دانشجویان روزانه در ترم ششم مستلزم پرداخت شهریه خواهد بود. در دوره دکتری نیز دانشجویان روزانه از ترم یازده موظف به پرداخت شهریه هستند.