عمومی | دانشگاه تهران

همایش خانه و دانشگاه در پردیس‌ها و دانشکده‌های دانشگاه تهران برگزار شد

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران به نقل از معاونت دانشجویی، همایش خانه و دانشگاه ۳۱ شهریور ۱۳۹۷، به همت مرکز مشاوره دانشگاه تهران و با همکاری معاونت‌های دانشجویی و فرهنگی ، همزمان در ۱۴ دانشکده و پردیس با هدف افزایش تعامل بین دانشگاه، خانواده و دانشجویان برگزار شد.
افزایش پشتیبانی والدین از دانشجویان به‌منظور سازگاری بهتر آنان با شرایط تحصیل در دانشگاه، زندگی در خوابگاه‌های دانشجویی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی- روانی و حساس‌سازی ذهنی خانواده نسبت به مختصات زندگی دوران دانشجویی فرزندان و نظارت صحیح بر فرزندان در طول دوران دانشجویی را می‌توان از دیگر اهداف مهم این همایش توصیف کرد.
در بخش برگزاری نشست‌ها، سخنرانی ریاست و معاونت دانشکده‌ها با هدف تعامل میان مسئولان دانشگاه و خانواده‌ها، سخنرانی کارشناسان مرکز مشاوره با هدف آشنایی والدین با حوزه بهداشت روان و ضرورت توجه به آن، برپایی غرفه انتشارات و ارائه محصولات آموزشی، فرهنگی مرکز مشاوره شامل بروشور و نشریه با حضور کارشناسان مرکز با هدف ارتقای دانش و آگاهی بهداشت روانی، حضور مسئولان آموزش دانشجویی و بیان مختصات تحصیلی و آینده شغلی دانشجویان از جمله برنامه‌های مهم بود.
هم‌چنین حضور استادان راهنما و ایجاد ارتباط با خانواده‌ها، سخنرانی و تعامل استادان بنام روان‌شناسی و حوزه علوم اجتماعی، سخنی با والدین توسط دانشجویان همیار سلامت روان، اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری را نیز می‌توان از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این همایش برشمرد.
در راستای برگزاری همایش خانه و دانشگاه، مرکز مشاوره نیز با هدف افزایش آگاهی والدین نسبت به مختصات دوران دانشجویی و برخورد صحیح و منطقی با مسائل این دوران و آشنایی با کارشناسان دفاتر مشاوره و ارتقای تحصیلی و مسئولان دانشگاه، اقدام به تدوین و چاپ پنج کتابچه آموزشی بهداشت روانی ویژه خانواده‌های دانشجویان کرد که در حاشیه این نشست در اختیار خانواده‌ها قرار گرفت.
همایش خانه و دانشگاه همزمان در پردیس‌های کشاورزی و منابع طبیعی، دانشکده‌های فنی، ابوریحان، فارابی، هنرهای زیبا، علوم و دانشکده‌های زبان و ادبیات خارجی، روان‌شناسی، علوم اجتماعی، مدیریت، اقتصاد، دامپزشکی، حقوق و علوم سیاسی و ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران برگزار شد.