عمومی | دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

حجت الاسلام والمسلمین معتمدی : بهره مندی از ظرفیت عاشورا در دانشگاه را نادیده نگیریم

حجت الاسلام والمسلمین سیدوحید معتمدی مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در جمع کارکنان دانشگاه در کارگاه آموزشی " پیامهای اخلاقی عاشورا " گفت: بهره مندی از ظرفیت نامحدود عاشورا راهگشای بسیاری از موضوعات است که نباید آن را نادیده بگیریم.

به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، وی در این کارگاه آموزشی که در سالن فارابی برگزار شد، افزود: در ذهن برخی افراد نعمت عاشورا معطوف به ثواب بردن است در صورتی که ثواب میزان رشدی است که خدا در هر عملی قرار داده است و ظرفیت عاشورا در حدی است که نباید تنها به روضه و اشک برای سیدالشهدا که فضایل بسیار دارد ، بسنده کرد بلکه باید با بهره مندی از ظرفیت تربیتی، معرفتی، ظرفیت اخلاقی، عاطفی و ... این ظرفیت انسان سازی را در دانشگاه و جامعه بکار بگیریم .

وی همچنین مطالعه زندگینامه محبان حضرت سیدالشهدا را گام موثر در شناساندن ظرفیت عاشورا به همگان دانست و ادامه داد: در جامعه امروز شاهد بحران اخلاق هستیم و اگر نسخه تعلیم و تربیت، سبک زندگی و روش و منش ما از ظرفیت عاشورایی باشد، بسیاری از مشکلات را شاهد نخواهیم بود.

حجت الاسلام و المسلمین معتمدی در ادامه اظهار کرد: امام خمینی (ره) با بهره مندی گوشه ای از ظرفیت سیاسی عاشورا ، انقلاب اسلامی را پایه گذاری کرد و فرهنگ جهانی و حکومت جهانی امام زمان عج ا.. با پرچم لثارات الحسین است که این موضوع اهمیت توجه به ظرفیت عاشورایی را نشان می دهد .

وی در پایان افزود: وقتی امام حسین (ع) چراغ هدایت و سفینه نجات است و تحقق این امر وعده خداست باید از این ظرفیت در محیط دانشگاه، جامعه و فضای کارمندی بهره برد تا شاهد ترویج اخلاق حسینی در جامعه باشیم.

انتهای پیام /

تهیه خبر: گلرخ