عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر: شاهد تحولات مناسبی در زمینه خدمت‌دهی در حوزه بهداشتی به مردم شهرستان تنگستان بوده‌ایم

دکتر عبدالمحمد خواجه‌ئیان در نشست هم‌اندیشی مشترک معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر و شبکه بهداشت و درمان تنگستان اظهار داشت: برای تمامی مواردی که برای خدمت‌رسانی به مردم تعریف‌شده است برنامه‌ریزی شود.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر با تاکید بر شناسایی مادران باردار، گفت: ارایه خدمات مراقبتی به مادران باردار استان بوشهر افزایش می‌یابد.
وی ضمن تشکر از روند رو به رشد و پیشرفت شاخص‌های بهداشتی شبکه بهداشت و درمان تنگستان از کیفیت مناسب خدمات بهورزان در طرح تحول سلامت تشکر کرد و گفت: در شهرستان تنگستان شاهد تحولات مناسبی در زمینه خدمت‌دهی به مردم بوده‌ایم اما نیاز است برای تمامی مواردی که برای خدمت‌رسانی به مردم تعریف‌شده است برنامه‌ریزی شود.
دکتر خواجه ئیان با اشاره به اهمیت مراقبت‌های دوران بارداری افزود: مادران باردار باید در جمعیت‌های شهری و روستایی در کمترین زمان شناسایی شوند و مراقبت‌های لازم در تمام سطوح پزشک، ماما و بهورز برای آن‌ها انجام و به‌صورت مستمر پیگیری شوند.
معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر خاطرنشان کرد: لزوم توجه به بیماری، سوابق بارداری و نتایج آزمایشات مادران باردار در به نتیجه رساندن یک بارداری سالم مهم و موثر است که نیاز است کارشناسان ستادی با دقت و توجه بیشتری این موضوع را پیگیری کنند.
وی تصریح کرد: اگر به هر طریق مرگ مادر، نوزاد و یا حتی جنینی اتفاق بیافتد، همه ما مقصر هستیم و جلوگیری از این اتفاق نیاز به‌دقت در انجام مراقبت‌ها در تمام سطوح دارد.

ارتقای شاخص‌های بهداشتی در تنگستان


سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان نیز ‌با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در راستای خدمت‌رسانی به مردم گفت: تلاش شده در مراجعات مردم به مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت بر روی کیفیت ارائه خدمات بیش‌تر از کمیت خدمات تمرکز شود.
مهندس عادل مقدس ادامه داد: شاخص‌های بهداشتی شهرستان در سطح پایینی بود که در یک سال گذشته با تلاش‌هایی که صورت گرفت این شاخص‌ها به حد مطلوبی ارتقا یافته است.
سرپرست شبکه بهداشت و درمان تنگستان، از برگزاری جلسات منظم با مسئولین واحدهای ستادی و سرپرستان مراکز، بازدید گروهی از مراکز خدمات جامع سلامت، تعیین دو شاخص دارای اولویت هر واحد و برنامه‌ریزی و اجرا و پایش برنامه‌ها در طول سال، به‌عنوان برنامه‌های اجرایی و نظارتی برای بهبود شاخص‌های بهداشتی نام برد.
مهندس مقدس افزود: در بحث عمرانی در تنگستان، افتتاح ۱۰ خانه بهداشت از دهه فجر سال گذشته تاکنون، افتتاح و واگذاری کلینیک سلامت دهان و دندان، راه‌اندازی آزمایشگاه مرکز خدمات جامع سلامت شهید رجایی اهرم و پروژه احداث مرکز خدمات جامع سلامت پهلوانکشی را شاهد بوده‌ایم و در این میان اجرای دکوراسیون داخلی واحدهای مراکز (دندانپزشکی، احیا، تزریقات، مامایی) برای ایجاد محیط مطلوب‌تر انجام‌شده است.
دکتر محمدمهدی خواجه‌ئیان معاون فنی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز از تلاش‌های مجموعه بهداشت و درمان تنگستان تشکر کرد و گفت: درواقع نشست‌های هم‌اندیشی برای مشخص شدن میزان پیشرفت شاخص‌های بهداشتی، مشخص شدن نواقص و ارائه راهکار برای برطرف شدن آن‌هاست و انتظار می‌رود پس‌ازآن واحدهای ستادی با انجام برنامه‌ریزی‌های مناسب، خدمات باکیفیت‌تری را به مردم ارائه دهند و شاخص‌های بهداشتی را ارتقا بخشند.
انتهای پیام/ ن.ا ۳۰۱۰