عمومی | دانشگاه علوم پزشکی اصفهان

مجری طرح خدمات جامع‌نگر دندانپزشکی سیار در اصفهان خبرداد: ارائه خدمات رایگان دندانپزشکی به بیش از ۴۰۰ هزار نفر

مجری طرح جامع نگر دندانپزشکی سیار در اصفهان گفت: بدنبال اجرای طرح جامع نگر دندانپزشکی سیار از سال ۸۳ تاکنون در اصفهان،‌ خدمات رایگان دندانپزشکی به بیش از ۴۰۰ هزار نفر از ساکنین مناطق محروم کشور ارائه شده است.

دکتر علیرضا فرزانه خو  طی گفتگویی اظهار داشت:  با اجرای طرح جامع نگر دندانپزشکی سیار با هدف ارائه خدمت به مردم مناطق محروم، کاروانی از متخصصان دندانپزشکی و دندانپزشکان با کمترین امکانات راه اندازی شد.

وی با بیان اینکه در ابتدای کار،‌ دو اتوبوس از شرکت اتوبوس رانی اصفهان درخواست شد و با حداقل امکانات به مناطق محروم استان سفر و به مردم خدمات رایگان دندانپزشکی ارائه گردید،‌ افزود: سال به سال با افزایش امکانات و حمایت های دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و رساندن یونیت‌های دندانپزشکی از ۵ به ۱۹ دستگاه، توانستیم این طرح را از حالت استانی نیز خارج و اینک شاهد پوشش مناطق محروم فراتر از استان اصفهان باشیم.

مجری طرح جامع نگر دندانپزشکی سیار در اصفهان با بیان اینکه طی ۱۴ سال از اجرای این طرح، بیش از یک میلیارد تومان هزینه ارائه خدماتی است که به مردم مناطق محروم ارائه شده است، افزود: از سال ۸۸  با وسعت کار اقدام به ثبت و ضبط خدمات ارایه شده کردیم که در این سالها ارائه خدمات سلامت از ۸۵۲ نفر در سال به ۳ هزار و ۴۰۲ نفر رسیده است.

وی با اظهار اینکه مناطق محروم اصفهان در این طرح چندین بار پوشش داده شده است و این در حالی است که مناطق شمالی کشور مثل استانهای گیلان و مازندران و مناطق جنوبی تا جزیره قشم و استان لرستان و استان کهکیلویه و استان های هرمزگان و خوزستان و برخی مناطق زلزله زده استان کرمانشاه نیز تحت پوشش این طرح قرار گرفته اند، گفت: امسال در نیمه اول سال ۱۱ کاروان به مناطق مختلف کشور اعزام شده اند که ۴ کاروان درون استانی بوده است و ۷ کاروان به دیگر استان ها اعزام شدند.

دکتر فرزانه خو با بیان اینکه اواخر هفته ها عموما کاروان به مناطق محروم اعزام می شود، افزود: ترجیح می دهیم خدماتی را ارائه دهیم که ساعات زیادی یونیت را اشغال نکند و از انجام اعمال جراحی دندانپزشکی و عصب کشی های چند کاناله دوری نماییم.

وی ادامه داد: صرفا خدماتی که بتواند تعداد افراد بیشتری را در طول یک شبانه روز تحت درمان قرار دهد در دستور کار می باشد.

دکتر فرزانه خو با اظهار اینکه بدنبال افزایش قیمت مواد مورد نیاز دندانپزشکی و گران شدن ابزارهای دندانپزشکی، نیاز مبرم به کمک خیران سلامت داریم که ما و همکارانمان را در این مسیر یاری دهند،‌ اعلام کرد: به هر کجا سفر می کنیم هزینه اسکان و تغذیه با میزبان است و این کاروان صرفا خدمات دندانپزشکی و سلامت ارائه می دهد.

مجری طرح جامع نگر دندانپزشکی سیار در اصفهان با اعلام اینکه تمام دانشجویان سال آخر دندانپزشکی در دانشگاه علوم پزشکی به منظور فارغ التحصیل شدن ملزم به یکبار حضور و ارائه خدمت در این کاروان و مشارکت دراین طرح هستند، گفت: آنچه جالب توجه است، این که بسیاری از دانشجویان پس از یکبار حضور خود، به صورت داوطلبانه در دیگر کاروان ها هم مکررا حضور پیدا می کنند.

وی گفت: در قالب طرح جامع نگر دندانپزشکی سیار در اصفهان بدنبال ارائه خدمات با کیفیت به مردم هستیم و استقبالی که تاکنون ازین کاروانها در مناطق مختلف بعمل آمده فراتر از انتظار اولیه بوده است و فهرست طولانی از مناطقی که اعلام نیاز کرده اند و در نوبت اعزام قرار دارند همیشه وجود دارد.

مجری طرح جامع نگر دندانپزشکی سیار در اصفهان در پایان گفت: این کاروان سیار از جهات مختلف منحصر بفرد بوده و در آیتم های مختلف از جمله سرعت بارگیری و انتقال، تعداد یونیت و هزینه های سرباری و ...  در سطح بین المللی به نوعی رکورد دار و کم نظیر است.