عمومی | دانشگاه مهندسی فناوری های نوین قوچان

بازدید جمعی از اعضای هیات علمی دانشگاه از ایرانو خودرو خراسان

جمعی از اعضاء هیات علمی دانشگاه مهندسی فناوری های نوین قوچان از گروه خودروسازی ایران خودرو خراسان با رویکرد همکاری های مشترک در جهت رفع مشکلات صنعت خودرو سازی صورت گرفت. در این بازدید ابتدا اعضای هیات علمی دانشگاه از قسمت های مختلف خط تولید شامل بخش های بدنه، رنگ، مونتاژ و... بازدید و از نزدیک از نحوه و مراحل تولید محصولات ایران خودرو دیدن نمودند .

در ادامه جلسه مشترکی با حضور مدیران بخش های مختلف کارخانه تشکیل شد که در ابتدای جلسه مهندس حسینی از مدیران این مجموعه ضمن خوش آمد گویی و ابراز خرسندی از حضور مجموعه دانشگاه ضمن توضیح مختصری از مجموعه ایران خودرو خراسان و محصولات تولیدی ، رابطه بین صنعت و دانشگاه را منشاء رشد و شکوفایی هردو بخش دانست .وی این جلسه را آغازی بر همکاری مشترک دانست و اجرایی شدن آنرا باعث فعال شدن دانش علمی اساتید دانشگاه در صنعت و از طرف دیگر بهرمندی صنعت از علوم روز در حل مشکلات خود عنوان کرد.

در ادامه دکتر صدرنیا معاون اداری و مالی و عضو هیات علمی گروه مهندسی صنایع دانشگاه نیز به ارائه پیشینه ای از تاریخچه دانشگاه مهندسی فناوری های نوین قوچان و سیاست های موجود دانشگاه به خصوص در حوزه ارتباط با صنعت پرداخت. ایشان از عدم اطمینان به وجود آمده بین صنعت و دانشگاه ابراز ناخرسندی کرده و اعلام داشت که سعی این دانشگاه ، بر ایجاد روابط دو طرفه خواهد بود. دکتر صدرنیا نگاه دانشگاه را صرفا به عنوان رفع مشکلات موجود در صنعت دانسته و افزود در این راستا جذب پروژه های صنعتی و نحوه اجرا و زمان تحویل پروژه از اولویت های ما می باشد. در پایان این بازدید بهره مندی طرفین از امکانات یکدیگر از قبیل آزمایشگاهی، کارگاهی و...، حضور اعضای هیات علمی در محل شرکت به منظور حل مشکلات و معضلات صنعت خودرو سازی، اعلام پروژه های تحقیقاتی، پژوهشی به دانشگاه از سوی شرکت ایران خودرو، بخشی از توافقات صورت گرفته در این جلسه بود.