عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان سمنان

برگزاری جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در فرمانداری گرمسار

برگزاری جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی در فرمانداری گرمسار

.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ، جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی به ریاست همتی معاون فرماندار و با حضور ریاست و کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان گرمسار، کارشناس معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، مسئولین و کارشناسان دستگاه های اداری شهرستان در فرمانداری گرمسار برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه پس از تلاوت آیاتی از کلام الله مجید، همتی معاون فرماندار ضمن خیر مقدم و عرض تسلیت ایام سوگواری سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع)، دستور کار جلسه را قرائت و اهداف برگزاری مجمع سلامت شهرستان را تبیین نمود.

ایشان با اشاره به نقش دستگاه های مختلف در ارتقای سطح سلامت جامعه، اظهار داشت : دستیابی به شاخص های سلامت و عدالت در سلامت با افزایش آگاهی، مسئولیت پذیری و مشارکت فرابخشی سایر سازمان ها و نهادها اعم از دولتی، غیر دولتی و سازمان های مردم نهاد در چهار چوب وظایف محوله امکان پذیر خواهد بود.

سپس دکتر عرب آرادانی ضمن تشکر از حضور روسا و نمایندگان ادرات در جلسه، پیرامون شناسایی مسائل حوزه سلامت شهرستان، اولویت بندی، سیاستگذاری مناسب و همکاری همه دستگاه ها در رفع چالش ها و توسعه همه جانبه سلامت مطالبی بیان کرد.

پس از آن نصیری کارشناس معاونت اجتماعی دانشگاه توضیحات کاملی در راستای دستورالعمل اجرایی مجمع سلامت شهرستان، اهداف و وظایف مجمع،  فرایند برگزاری مجمع سلامت و انتظارات از مجمع مطالب خود را ارائه و بر توجه به شعار " سلامت برای همه و همه برای سلامت " ،  اهمیت مسئولیت پذیری و مفهوم اجتماعی شدن سلامت تاکبد کرد.

کارشناس معاونت اجتماعی دانشگاه گفت: نتایج ارزشیابی عملکرد سلامت محوری استانداران ، فرمانداران، بخشداران و شهرداری ها سالیانه در مجمع سلامت مطرح و از برگزیدگان تقدیر به عمل خواهد آمد.

مرتضی کارشناس آموزش سلامت شبکه نیز نکاتی را در خصوص کانون سلامت محله به عنوان زیر بنای مجمع سلامت شهرستان، ساختارکانون،  اهداف و راه های توانمندی و توسعه کانون مطالب خود را بیان نمود.

در پایان پس از بحث و تبادل نظر، برنامه ریزی لازم جهت اجرای همایش مجمع سلامت شهرستان در مهر ماه انجام و تصمیمات لازم اتخاذ گردید.