عمومی | دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

تسهیلات مدیریت دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی همزمان با ثبت نام دانشجویان جدید

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی امروز (شنبه) در جریان انجام ثبت نام حضوری دانشجویان جدید مقطع کارشناسی این دانشگاه برای سال تحصیلی ۹۸-۹۷، از اجرای برنامه های جدید جهت تسهیل و تسریع در فرآیند ثبت نام دانشجویان و ایجاد آرامش خاطر برای والدین آنان، گفت.

" اکبر میرجانی اقدم" در گفت وگو با خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت: از یک ماه پیش ستاد ثبت نام در دانشگاه تشکیل شد و با برگزاری جلسات و نشست های مختلف با واحدها و مدیریت های ذیربط ، سعی شد تا از تمامی ظرفیت های دانشگاه در جهت رفاه حال دانشجویان جدید و والدین آنان استفاده شود.

******

ایجاد کانال خاص دانشجویان جدید کارشناسی در فضای مجازی برای برقراری ارتباط بین آنان با مسئولان دانشگاه

مدیر دانشجویی در تشریح تسهیلات جدید جهت آغاز سال جدید تحصیلی و ورود سال اولی ها به دانشگاه ، اظهارداشت: امسال برای اولین بار ، کانالی در فضای مجازی برای پذیرفته شدگان مقطع کارشناسی دایر شد و قبل از آغاز ثبت نام ها، با اطلاع رسانی و همچنین پاسخ به پرسش های آنان در مورد مسایل مختلف همچون چگونگی ثبت نام ، چگونگی اسکان در خوابگاه ها، امکانات خوابگاه ها و وسایل مورد نیاز دانشجویان ، به میزان ۸۰ تا ۹۰ درصد از تماس های تلفنی و مراجعات دانشجویان و والدین آنان به دانشگاه کاسته شد.

اقدم افزود: امسال برای سهولت کار دانشجویان شهرستانی ، فرم تعهدنامه محضری از هفته گذشته در وب سایت معاونت فرهنگی – دانشجویی (بوستان) قرار گرفت تا دانشجویان بتوانند قبل از عزیمت به تهران برای ثبت نام ، این فرم را در محل سکونت و شهر خود تکمیل و تایید کنند تا در زمان ثبت نام ، با مشکلی مواجه نشوند.

******

برگزاری کارگاه های توجیهی برای والدین دانشجویان جدید مقطع کارشناسی

مدیر دانشجویی همچنین از برگزاری کارگاه های توجیهی برای والدین دانشجویان جدید مقطع کارشناسی خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار، در ساختمانی که ثبت نام دانشجویان جدید مقطع کارشناسی سال تحصیلی ۹۸-۹۷ انجام می شود، کارگاه های توجیهی برای والدین آنان برگزار شده تا ضمن آشنایی با دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، نسبت به مسایل مختلف مربوط به دانشجویان که نیاز به مشارکت و همکاری والدین دارد، توجیه و راهنمایی می شوند.

میرجانی اقدم افزود: در این کارگاه ها ، والدین دانشجویان با چالش ها و آسیب های جسمی و روانی تهدیدکننده جوانان در جامعه نیز آشنا شده و با معرفی راه های مختلف ارتباطی والدین با مسئولان دانشگاه ، مشارکت هر چه بیشتر والدین در حل مسایل و مشکلات فرزندانشان و هموار ساختن مسیر دانش اندوزی و رشد و تعالی دانشجویان فراهم می شود.

******

برپایی غرفه استقبال از دانشجویان جدید مقطع کارشناسی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

میرجانی اقدم افزود: با برپایی غرفه استقبال از دانشجویان جدید مقطع کارشناسی در مقابل در ورودی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، علاوه بر راهنمایی دانشجویان و هدایت آنان بسمت محل ثبت نام ، وسایل اضافی دانشجویان بویژه دانشجویان شهرستانی نیز به امانت نگهداری می شود.

******

انتشار کتابچه " سلام دانشجو " و ویژه نامه ورودی دانشجویان جدید (گاهنامه شماره یک) به نام " ندای مشاور"

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی همچنین گفت: علاوه بر پشتیبانی از حضور تشکل ها ، کانون ها و انجمن های علمی دانشجویی در محل ثبت نام دانشجویان جدید، جهت برقراری ارتباط بیشتر، ارائه اطلاعات لازم از فعالیت های دانشگاه و جلب مشارکت دانشجویان جدید در فعالیت های دانشجویی، نسبت به انتشار کتابچه " سلام دانشجو " و ویژه نامه ورودی دانشجویان جدید (گاهنامه شماره یک) به نام " ندای مشاور"، با هدف اطلاع رسانی و آشنایی هرچه بیشتر دانشجویان با بخش های مختلف دانشگاه اقدام شده است.

اقدم افزود: کتابچه " سلام دانشجو " از سوی معاونت فرهنگی – دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهیه و منتشر شده تا دانشجویان از این طریق نیز با بخش های مختلف معاونت فرهنگی – دانشجویی دانشگاه ، امکانات ، وظایف و فعالیت های هر یک از واحدها آشنا شوند.

وی ادامه داد، ویژه نامه ورودی دانشجویان جدید (گاهنامه شماره یک) به نام " ندای مشاور" نیز توسط مرکز مشاوره دانشجویی دانشگاه تهیه و منتشر شده و ضمن معرفی ساختار این مرکز و فعالیت های آن ، با درج مطالب آموزشی ، مهارت سازگاری با زندگی در خوابگاه های دانشجویی ، کنترل افکار نگران کننده دوران دانشجویی، و دوری از غم غربت را به دانشجویان جدید آموزش می دهد.

******

هماهنگی و مشارکت بخش های مختلف معاونت آموزشی و فرهنگی – دانشجویی برای آماده سازی دانشگاه در بدو ورود دانشجویان جدید

مدیر دانشجویی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی همچنین از هماهنگی و مشارکت بخش های مختلف معاونت آموزشی و فرهنگی – دانشجویی برای آماده سازی دانشگاه در بدو ورود دانشجویان جدید گفت و " کاهش هزینه ها " ، " مشارکت حداکثری و استفاده از تمامی ظرفیت ها " و " استقبال خوب و خاطره سازی برای دانشجویان که " ورود به دانشگاه و فارغ التحصیلی " ، دو اتفاق مهم در زندگی آنان بشمار می رود، را از نتایج ارزشمند این هماهنگی ها دانست.

اقدم در پایان سخنانش ، از معاونان آموزشی ، فرهنگی – دانشجویی ، مدیران آموزشی ، تمامی کارشناسان و همکارانش در مدیریت دانشجویی ، مدیریت فرهنگی و مسئولان تشکل ها ، کانون ها و انجمن های علمی دانشجویی ، بابت مشارکت فعال و هدفمندشان و ایجاد فضای پر نشاط و آرامش بخش برای دانشجویان جدید، قدردانی کرد.

انتهای پیام /

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور