عمومی | دانشگاه علوم پزشکی همدان

حضور پرشور مجموعه دانشگاه علوم پزشکی همدان در عزاداری روز سوم شهادت امام حسین (ع)


روز سوم عاشورا در روز سوم شهادت اباعبدالله‌ الحسین(ع) و ۷۲ تن از یاران باوفای این امام همام، سوگواران حسینی مجموعه دانشگاه علوم پزشکی همدان با برپایی دستجات عزاداری به سوگ نشستند.

به گزارش پایگاه خبری وب دا در همدان،‌ عزاداری روز سوم شهادت امام حسین (ع) در همدان با شور خاصی برپا شد و دسته عزاداری دانشگاه همزمان با دستجات دیگر ساعت ۷:۳۰ صبح ابتدا در نماز خانه دانشکده داروسازی گردهم آمده و به نوحه خوانی و سینه زنی پرداختند.

حجت الاسلام افلاکیان در این مراسم که رئیس دانشگاه، معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه و سایر مسئولان، اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه حضور داشتند به سخنرانی در خصوص واقعه کربلا و قیام حسینی پرداخت.

وی توصیحاتی در مورد قیامهای بعد از سید شهدا نیز بیان کرد و گفت: در زیارت جامعه فرازی وجود دارد که در آن عنوان شده اگر کسی از امامش جلو بیافتد و  اگر از امامش عقب بیافتد هلاک می‌شود زیرا همراهی با امام انسان را به مقصد می رساند.

وی با بیان اینکه گرایش به اخلاق‌محوری مورد توجه جامعه اسلامی بود، گفت: در چهل سال امامت امام سجاد (ع) چندین مکتب در میان شیعه شکل گرفت. وی گفت: دل پاک داشتن و اهل عمل نبودن نگاه ملجعه به دین است و نباید بین ایمان و عمل فاصله انداخت.

سپس شرکت کنندگان در این مراسم به سمت، خیابان مهدیه، چهار راه شریعتی، میدان امام زاده عبدالله، مسجد النّبی معاونت بهداشتی حرکت کردند.

رییس دانشگاه در جمع عزاداران حاضر در مسجد النّبی معاونت بهداشتی نیز با قدردانی از زحمات برگزار‌کنندگان این مراسم اظهار کرد: دانشگاه علوم پزشکی همدان مجموعه گسترده ای است که با بهره‌گیری از ظرفیت بالای کارکنان، دانشجویان و اعضای هیات علمی می‌تواند حضور پرشوری در مراسمهای عزدارای سرور و سالار شهیدان داشته باشد.

دکتر سید حبیب اله موسوی بهار با تاکید بر لزوم مشارکت تشکلهای دانشجویی در برنامه‌های مذهبی و عقیدتی، مراسم عزاداری امام حسین (ع) و یاران باوفایش را از مهمترین برنامه‌های فرهنگی و مذهبی دانشگاه دانست که همه مردم را با عقاید مختلف در کنار یکدیگر گردهم می‌آورد.

وی با اشاره به انتخاب سومین روز عزای امام حسین‌(ع) برای برپایی دسته عزاداری دانشگاه طبق نظر شورای فرهنگی دانشگاه ابراز امیدواری کرد که این برنامه در سالهای آینده با شور بیشتری برگزار شود.