عمومی | دانشگاه علوم پزشکی گیلان

دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای بهبود زیرساخت ها در حوزه سلامت جهاد کرده است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان (وب دا)؛ عصر امروز- سه شنبه، دکتر قاسم جان بابایی - معاون درمان وزارت بهداشت، در نشستی با روسای مراکز درمانی گیلان که با حضور دکتر حسنی و مهندس کوچکی نژاد - نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی، ریاست و مسوولان دانشگاه در سالن اجلاس دانشگاه برگزار شد، ضمن تسلیت ایام سوگواری سرور شهیدان، امام حسین (ع)، گفت: تلاش مسوولان برای افزایش رضایت و خدمت رسانی به مردم، تکلیف بزرگی است.

کلید توسعه در خدمت رسانی، ارتقای ساختار الکترونیک است

دکتر جان بابایی کلید توسعه در خدمت رسانی را ارتقا ساختار الکترونیک خواند و تصریح کرد: در حال حاضر راهی جز توسعه ی سیستم الکترونیک وجود ندارد. در حال حاضر، هر نوع سیاستگذاری در حوزه خدمات، از طریق ارتقای زیر ساخت های الکترونیک میسر می شود.

معاون درمان وزارت بهداشت با گذرا خواندن دوران سخت و بحرانی حاضر گفت: نارسایی و کمبود همواره وجود دارد، در این راستا دور نبودن از اهدف ترسیم شده و اتخاذ تصمیمات درست در زمان بحران، حایز اهمیت است. در این خصوص، نقش مسوولان، در فرایند خدمت رسانی انکار ناپذیر می باشد. وی افزود: دستیابی به خواسته ها و انتظارات مردم دور از دسترس نیست. مهم این است که در مسیر درست قرار بگیریم و خداوند گشایش ایجاد کند.

دانشگاه علوم پزشکی گیلان برای بهبود زیرساخت ها در حوزه سلامت جهاد کرده است
معاون درمان وزارت بهداشت با تقدیر از عملکرد چند سال اخیر دانشگاه علوم پزشکی گیلان، اذعان داشت: با وجود همه محرومیت ها و کمبودها در گیلان، دانشگاه علوم پزشکی استان برای بهبود زیر ساخت ها و انجام کارهای زیر بنایی در حوزه سلامت، جهاد کرده است.

وی با بیان این که این استان علی رغم تمام پتانسیل ها، به حق واقعی خود نرسیده است، افزود: ریاست دانشگاه علوم پزشکی گیلان یکی از سرمایه های ملی است و با وجود چنین شخصی در تیم مدیریتی دانشگاه، باید همه بسیج شویم تا با جبران کمبودها، رضایت در خدمت رسانی را به حداکثر برسانیم.

شاعبه ای در خصوص عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه سلامت وجود ندارد
این مقام مسوول با تاکید بر این که شاعبه ای در خصوص عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در حوزه سلامت وجود ندارد ، خاطرنشان کرد: گیلان با انجام کارهای زیربنایی در حوزه سلامت، از جمله اجرای نظام سطح بندی و نظام ارجاع الکترونیک، جزء دانشگاه های پیشرو در کشور محسوب می شود، در این راستا، در کنار خدمت رسانی، بالا بردن استانداردها و پیروی از دستورالعمل ها، می تواند به ارتقای کیفیت منجر شود. وی با تقدیر از حضور موفق دانشگاه در جشنواره تجارب برتر بیمارستانی، اظهار امیدواری کرد که این دانشگاه بتواند در آینده بهتر و پویاتر ظاهر شود.

باید پاسخگو مردم باشیم / احداث بیمارستان جنرال نیاز مردم کلانشهر رشت
مهندس کوچکی نژاد- نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با نجات دهنده خواندن تفکر عاشورایی، آن را در اوج حرکت های انقلابی موثر دانست و اظهار داشت: در جنگ نابرابر اقتصادی باید تلاش کرد تا به قشر آسیب پذیر مردم، فشاری مضاعف وارد نشود.
وی ادامه داد: در ایام های خاص در بیمارستان های رشت ضریب اشغال تخت بالا می رود که می بایست تصمیماتی در راستای اداره بیمارستان ها اتخاد گردد تا بتوان پاسخگوی مراجعین بود. در این خصوص احداث بیمارستان جنرال می تواند مثمرثمر باشد.

مساعدت وزارت بهداشت برای بهبود زیر ساخت های حوزه سلامت در گیلان
دکتر حسنی- نماینده مردم رشت نیز با تقدیر و تشکر عملکرد دانشگاه علوم پزشکی گیلان در وضعیت اقتصادی کنونی، خواستار مساعدت وزارت بهداشت برای بهبود زیر ساخت های حوزه سلامت در استان و روند خدمت رسانی به مردم شد. افزایش جمعیت استان در روزهای تعطیل، گردشگر پذیر بودن استان و وجود زیر ساخت های فرسوده در حوزه درمان، نیاز به این مساعدت را دوچندان می کند.

دکتر یوسف زاده چابک- رییس دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز با تسلیت ایام تاسوعا و عاشورا و ارایه گزارشی از بازدیدهای انجام شده از مراکز درمانی، به گزارش بودجه ای و مالی دانشگاه پرداخت.

افزایش ۵۰۰ میلیاردی در رشد منابع حوزه سلامت گیلان
رییس دانشگاه با اشاره به کسری اعتبار و اثرات آن تصریح کرد: تراز مالی مثبت دانشگاه در سال ۹۶، در طول سال ها بی سابقه بوده است. امروز دانشگاه توانست با برنامه محور بودن و دنبال کردن نقشه راه، ۶۲ میلیارد بیش از بودجه مصوب تولید درآمد کند. در این میان مساله حایز اهمیت، کسری بودجه ۶۵ میلیاردی در سال جاری بوده است که نه تنها موجب کسری نشد بلکه این کسری اعتبار جبران شد. بدهی ما در واقع ۷۲ میلیارد است، با وجود عدم افزایش تعرفه در سال های ۹۵ و ۹۶، نزدیک به ۵۰۰ میلیارد رشد منابع ( درآمد عمومی و اختصاصی) را شاهد بودیم. از حدود ۱۴ درصد افزایش منابع، ۱۲ درصد را خرج کردیم و به تراز مثبت رسیدیم. رسیدن به چنین دستاوردی نتیجه تلاش و مدیریت هزینه تمام مدیران و کارکنان مجموعه بزرگ دانشگاه علوم پزشکی گیلان است.غ/