عمومی | دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی فسا

توزیع بیستمین دوره سبد غذایی حمایتی بین مادران باردار و شیرده نیازمند شهرستان فسا با همکاری بنیاد علوی و معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی

به گزارش وب دا؛ بیستمین دوره سبد غذایی حمایتی با همکاری بنیاد علوی و معاونت بهداشت دانشگاه بین مادران باردار و شیرده نیازمند شهرستان فسا توزیع شد.

زینب همت دار مسوول واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی فسا گفت: سوء تغذیه شدید در اوایل دوران بارداری سبب بروز نقایص جسمی و ذهنی در جنین و در اواخر بارداری معمولا سبب کاهش رشد و تولد نوزاد کم وزن خواهد شد. از جمله برنامه های حمایتی واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشت، اجرای برنامه حمایت تغذیه ای مادران باردار نیازمند می باشد که با همکاری موسسه بنیاد علوی اجرا می گردد.

همت دار افزود: این برنامه از دی ماه سال ۹۳ در شهرستان فسا آغاز شده است و در حال حاضر ۷۰۰ مادر باردار روستایی تحت پوشش این برنامه می باشند.دراین برنامه مادران باردار نیازمند به حمایت های غذایی از ابتدای ماه چهارم بارداری تا شش ماه پس از زایمان به مدت ۱۲ ماه تحت پوشش این برنامه قرار می گیرند و هر ۲ ماه یک بار سبد غذایی دریافت می کنند.

مسوول واحد بهبود تغذیه اظهار داشت: طبق پایش های به عمل آمده، تاثیر مثبت بر وزن گیری مناسب مادر در دوران بارداری، کاهش تولد نوزاد با وزن کمتر از ۲۵۰۰ گرم و رشد مطلوب کودکان شیرمادر خوار تا ۶ ماهگیاز نتایج این طرح می باشد.