عمومی | دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

کمیته استانی برنامه ریزی روز جهانی قلب در یاسوج برگزار شد+عکس


مدیر گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از برگزاری کمیته استانی برنامه ریزی مراسم گرامیداشت روزجهانی قلب که ۷ مهر ماه مصادف با ۲۹ سبتامبر ۲۰۱۸ است با شعار هم پیمان برای سلامتی قلب خبر داد.

به گزارش روابط عمومی معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد، ظفر پریسایی گفت: در این مراسم،  برنامه های متنوعی از جمله سخنرانی، معاینات بهداشتی، غربالگری های سلامتی قند، وزن، کلسترول، فشار خون، برگزاری همایش پیاده روی، بازدید از رستوان ها و بررسی میزان نمک استفاده شده از طریق دستگاه شوری سنج و تبلیغات جهت انجام فعالیت های ورزشی جهت کارکنان ادارات که به صورت دائمی انجام می شود.

وی ایجاد فرهنگ دوچرخه سورای برای کارکنان سازمان ها و ادارات را امری اساسی در جهت سلامت افراد دانست و ابراز داشت: با توجه به اینکه امروزه بیماری های قلبی یکی از مشکلات اساسی حوزه سلامت به شمار می رود این روز از اهمیت خاصی برخوردار است تا با ارائه برنامه ها و فعالیت های متنوع، همه ما برای مقابله با این بیماری ها در جهت سطج افزایش و آگاهی آحاد مردم برنامه ریزی کنیم.

وی در پایان خاطر نشان کرد: میزان خطر بروز بیماری قلبی عروقی با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی و انجام آزمایش های مربوطه همراه با ارائه راهکارهای پیشگیرانه موجب رفع عوامل خطر بیماری های قلبی و عروقی می شود .

به گزارش وب دا؛ این نشست با حضور مدیر گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری های معاونت بهداشتی، رئیس گروه واحد بهبود تغذیه معاونت بهداشتی وسایر مسئولین در دفتر معاونت فنی معاونت بهداشتی برگزار شد . ۶