عمومی | دانشگاه علوم پزشکی قزوین

مزاحمت های تلفنی به اورژانس ۱۱۵ کاهش یافته است

دکتر پیمان نامدار، رییس مرکز مدیریت حوادث  وفوریت های پزشکی قزوین در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: با توجه به برخوردهای قضایی، اطلاع رسانی و فرهنگ سازی  وتجهیز اورژانس به سیستم اتوماسیون، تعداد مزاحمت های تلفنی اورژانس در سال گذشته به شکل چشم گیری کاهش یافته است.

رییس اورژانس ۱۱۵ قزوین که به مناسبت ۲۶ شهریور سالروز تاسیس اورژانس پیش بیمارستانی در این گفتگو شرکت کرد، با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در خصوص تجهیز پایگاه ها و آمبولانس های اورژانس قزوین اضافه کرد: با حمایت های رییس دانشگاه علوم پزشکی قزوین و معاونان توسعه مدیریت و منابع و درمان اقدامات ارزشمندی در این حوزه صورت گرفته است.

راه اندازی اتوماسیون اعزام و مرکز پیام مرکزی، تجهیز تمامی پایگاه ها به الکتروشوک و ونتیلاتور، راه اندازی تله مدیسین الکتروکاردیوگرافی از راه دور از جمله اقداماتی بود که دکتر نامدار به آن اشاره کرد.

وی همچنین گفت: بیش از ۵ پایگاه اورژانس از نظر جانمایی در استان اصلاح شده و چندین پایگاه اورژانس که در کانکس مستقر بوده تبدیل به ساختمان شده است.

دکتر نامدار در خصوص متوسط تعداد ماموریت های اورژانس گفت: در سال جاری روزانه به طور متوسط ۲۰۰ ماموریت در حوزه اورژانس پیش بیمارستانی انجام می شود که نسبت به سال ۹۴ ماموریت های آمبولانس های ما ۲ برابر شده است.

رئیس اورژانس استان همچنین ضمن اشاره به ماموریت های خوب و تاثیرگذار اورژانس هوایی گفت: تعداد پدهای فرود بالگرد اورژانس افزایش یافته است تا میزان مناطق تحت پوشش افزایش یابد.