پزشکی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی تهران

حضور پر رنگ اعضای کانون دانشجویی جمعیت هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران در بزرگترین پروژه بین المللی داوطلبانه دنیا (let’s do it)

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران طی گفتگویی با دبیر کانون دانشجویی جمعیت هلال احمر دانشگاه، از حضور ۱۴ نفر از دانشجویان عضو کانون دانشجویی هلال احمر این دانشگاه در  طرح بین المللی پاکسازی زمین   خبر داد .

میثم اخلاق دوست دبیر کانون دانشجویی جمعیت هلال احمر این  دانشگاه گفت: این پروژه به عنوان بزرگترین پروژه داوطلبانه دنیا در سال ۲۰۰۸ با حضور ۵۰ هزار داوطلب در کشور استونی آغاز شد، تا بتوانند  کل کشور را فقط در طی پنج ساعت تمیز کنند. اکنون این پروژه در ۱۵ سپتامبر هر سال، روز جهانی پاکسازی(World Cleanup Day)، در بیش از ۱۵۰ کشور جهان و با حضور بیش از ۱۰۰ میلیون داوطلب برگزار می شود و در برابر مشکل زباله جهانی و پاکسازی زباله اقدام می کنند.

اخلاق دوست افزود:هدف  این حرکت جهانی پاکسازی زمین از زباله می باشد و محوریت آن جایگزین نمودن موارد چندبار مصرف و تجدید پذیر به محیط زیست می باشد.

وی ادامه داد: این حرکت تنها برای پاکسازی زمین نیست و هدف اصلی افزایش آگاهی رسانی به جامعه و پیدا کردن راهکارهای عمقی موثر در جهت رسیدن به سیاره ای تمیز و سلامت می باشد و بازیگران اصلی این شبکه جهانی داوطلبین و تیم های جهانی هستند. ایران در سال ۲۰۱۵ عضو این پروژه شد و نماینده این پروژه بین المللی سازمان مردم نهاد خانه نجات ایران است.

دانشجو رشته پزشکی دانشگاه بیان کرد: در این راستا کانون دانشجویی جمعیت هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی واحد تهران به همکاری این پروژه پاکسازی زمین (let’s do it) پرداخت و مسئولیت محور داراباد را برعهده داشت.

دبیر کانون دانشجویی جمعیت هلال احمر در پایان از مهندس احمد بختیاری نماینده پروژه پاکسازی زمین در ایران و همچنین اعضای داوطلب و فروتن کانون دانشجویی هلال احمر تقدیر نمود و افزود:  این پروژه در کنار پروژه های ملی چشمک و سفیر سلامت که با همکاری این کانون برگزار شده است از افتخارات و مفاخر این کانون به حساب می آید که بی شک با حمایت دلسوزانه و پدرانه دکتر سید علی ابطحی رییس دانشگاه علوم پزشکی تهران به دست اجرا در آمده است.

شایان ذکر است: این پروژه در اکثر استانهای کشور و چند صد مناطق مختلف کشور، همراه با ۱۵۱ کشور جهان برگزار شد. پاکسازی محور داراباد با حضور مهندس میلانی عضو شورای شهر تهران و چند تن از مسئولین طی هفت ساعت  ادامه پیدا کرد و پس از جمع آوری زباله، کیسه های پر شده را به سمت محل قرار آورده شد.

بر اساس این گزارش  روابط عمومی دانشگاه ضمن تبریک حضور دانشجویان کانون دانشجویی هلال احمر دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران را در این پروژه افتخار و برگ زرینی برای اعضای خانواده دانشگاه آزاد اسلامی  دانست.

روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران طی گفتگویی با دبیر کانون دانشجویی جمعیت هلال احمر دانشگاه، از حضور ۱۴ نفر از دانشجویان عضو کانون دانشجویی هلال احمر این دانشگاه در  طرح بین المللی پاکسازی زمین   خبر داد .