بررسی رابطه ی بین مدیریت ریسک با خرید آنلاین در بازارهای داخلی
هدف این پژوهش رابطه ی بین مدیریت ریسک با خرید آنلاین در بازارهای داخلی بود. روش این پژوهش از نوع همبستگی بود. جامعه ی آماری در این پژوهش کلیه ی مشتریان شرکت بازاریابی ایرانیان، واقع در شهر شیراز در سال ۹۷-۹۶ بودند و از این تعداد ۲۶۶ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند از این تعداد به روش نمونه گیری خوشه ای آزمون به عمل آمد. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های محقق ساخته مدیریت ریسک و خرید آنلاین کیولین و همکاران (۲۰۱۰)، با پایایی مطلوب استفاده شد. داده ها به روش تحلیل رگرسیون تک متغیره، آزمون ضریب همبستگی پیرسون با استفاده از نرم افزار SPSS تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها نشان دادند، بین مدیریت ریسک و مولفه های آن با خرید آنلاین رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. به این معنی که هر چه نمره ی مدیریت ریسک و مولفه های آن بالاتر باشد، خرید آنلاین بیشتر می شود و بالعکس.
کلید واژه ها: مدیریت ریسک، خرید آنلاین، بازارهای داخلی.
***
جناب آقای سیدصمد موسوی، دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنایع گرایش سیستم های اقتصادی و اجتماعی
جناب آقای دکتر یاسر امیری، استاد راهنما
جناب آقای دکتر سید مهدی ابطحی، استاد مشاور