رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان: طرح مشکلات سالمندان در کمیته راهبردی سلامت سالمندان یک ضرورت است
به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، مهندس ماریا خویش دوست عنوان داشت: کشور ما نیز مانند دیگر نقاط جهان با پدیده سالمندی مواجه است و مشکلات سلامت این قشر، در آیندهای نزدیک به چالش مهم نظام سلامت تبدیل خواهد شد.
وی تصریح کرد: هدف از تشکیل کمیته راهبری سلامت سالمندان، برنامهریزی جهت ارتقای سلامت، رفاه و منزلت سالمندان در سطح جامعه با همکاریهای درون بخشی و برون بخشی میباشد.
مهندس ماریا خویش دوست افزود: بهمنظور مواجهه همهجانبه و موثر با این چالش، اداره سلامت وزارت بهداشت در تعامل با دستگاههای ذیربط اقدام به تدوین برنامه "تحول نظام سلامت، رفاه و منزلت سالمندان ایران " نموده است و با توجه به گسترده بودن اهداف مندرج در سند، تحقق این اهداف مستلزم همکاری و تعامل گسترده درون بخشی و برون بخشی سلامت میباشد.
رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان گفت: از اجرایی شدن برنامه سالمندان در طرح تحول نظام سلامت، مراقبت فعال از این گروه در همه مراکز خدمات جامع سلامت و خانه بهداشت شهرستان انجام میگیرد و در مواردی که سالمند قادر به مراجعه به مرکز یا خانه بهداشت نباشد، مراقب سلامت یا بهورز با هماهنگی قبلی به منزل سالمند جهت انجام مراقبتها مراجعه میکند.
این مقام مسئول تصریح کرد: میانگین مراقبتهای دوران سالمندی، شهرستان دشتستان در حال حاضر ۷۳ درصد میباشد که از میانگین استانی برای هر دو گروه مرد و زن که ۵۰ درصد میباشد، بالاتر میباشد و امیدواریم با تلاش و همکاری بیشتر سایر نهادها این پوشش را به ۱۰۰ درصد تا پایان سال برسانیم.
وی خاطرنشان کرد: در کمیته راهبردی که به همین منظور با حضور مسئولین و نمایندگان ادارات شهرستان در شبکه بهداشت برگزار شد، مقرر شد اداره ورزش و جوانان در ۶ ماهه دوم سال جاری همایش پیادهروی ویژه سالمندان شهرستان برگزار نماید.
همچنین مقرر گردید، شهرداری برازجان یک فضای استانداری با تجهیزات مربوط سالمندان با عنوان پارک دوستدار سالمندان به سالمندان شهر برازجان اختصاص دهد و اداره بهزیستی نیز جهت مناسبسازی محیط ادارات، بانکها، داروخانهها جهت سالمندان از قبیل رمپ ورودی، آسانسور و…پیگیری نماید و گزارش آن را به واحد نظارت بر درمان شبکه بهداشت و درمان ارائه دهد.
انتهای پیام/ س.غ/۳۰۳۰