عمومی | دانشگاه محقق اردبیلی

بسیج در پیچ های تاریخی نظام و انقلاب را بیمه کرد

رئیس دانشگاه محقق اردبیلی گفت: بسیج در پیچ های تاریخی توانست نظام و انقلاب اسلامی را بیمه کند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر عزیز حبیبی در مراسم معارفه سرپرست ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل با بیان این مطلب افزود: گروهک های مختلف مخالف نظام و انقلاب از همان زمان پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال تضعیف و ضربه زدن بر پیکر انقلاب اسلامی بودند اما مردم کشور با تقدیم فرزندان خود از حریم نظام و انقلاب صیانت و حفاظت کردند.
وی با اشاره به اینکه جامعه امروز ما نیازمند تقویت روحیه ایثار و شهادت است، ادامه داد: علیرغم اینکه دشمنان نظام و انقلاب در ۴۰ سال گذشته با ترفندهای متعدد به دنبال تضعیف نظام اسلامی بودند اما در یک سال گذشته، تاکتیک خود را تغییر داده و به دنبال جنگ اقتصادی هستند.
حبیبی با بیان اینکه امروز آمریکا و چند کشور دیگر دنبال ضربه زدن بر پیکر انقلاب اسلامی هستند، ادامه داد: در این شرایط، بسیج باید بیش از پیش در سنگر دفاع از آرمان های نظام و انقلاب قرار گرفته و مردم را هم به این سمت سوق دهد.
رئیس دانشگاه محقق اردبیلی ادامه داد: ما وظیفه داریم در شرایط فعلی کشور، با کارهای نو و بدیع در محیط علمی موجبات رونق اقتصادی کشور را فراهم آوریم و در این بین اقتصاد دانش بنیان می تواند نقش پررنگی داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه بسیج دانشجویی نقش بسیار تعیین کننده در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانشجویان دارد، ادامه داد: باید جوانان و دانشجویان را با وظائف اسلامی و انقلابی خود آشنا کنیم تا بدانند که کشور برای رسیدن به این جایگاه چه هزینه هایی را متقبل شده است.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور با بیان اینکه نهاد دانشگاه به نهاد پیشرو برای انقلاب اسلامی تبدیل شده است، گفت: حساسیت نهاد دانشگاه به قدری بالا است که امام راحل و مقام معظم رهبری بارها بر حضور پررنگ در این نهاد تاکید کرده اند.
دکتر محمد جواد نیک ‌روش با بیان اینکه دانشگاه از دو حیث کارکرد ویژه دارد، اظهار کرد: یکی از این کارکرد ویژه این است که تربیت نیروهای موثر یک جامعه بر عهده دانشگاه است و امروز تمام تصمیم گیرندگان کشور مستخرج دو نهاد علمی یعنی دانشگاه و حوزه های علمیه هستند.
وی دومین کارکرد ویژه دانشگاه را تولید دانش برشمرد و اضافه کرد: تولید دانش پیشرفت اهداف جامعه را تبیین می کند، دانشی که مبانی و مسائل جامعه را مطرح و حل می کند.
نیک روش با بیان اینکه بسیج دانشجویی مجموعه ای است که مفتخر به بنا گذاشته شدن توسط شخص معمار کبیر انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: بسیج دانشجویی رسالت خود را پرچم دار انقلاب اسلامی در نهاد دانشگاه می داند و این بدین معنا است که مجموعه بسیج دانشجویی یک فوق برنامه نیست بلکه طرح امام راحل برای امت سازی است.
مسئول سازمان بسیج دانشجویی کشور اضافه کرد: بسیج امتداد انقلاب اسلامی در بین مردم است که باید انقلاب اسلامی را یاری کند و به حل مسائل انقلاب اسلامی بپردازد.
جانشین فرماندهی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: امنیت، آرامش و اقتدار امروز خود را مدیون خون شهدا، ایثارگری ها و فداکاری های آنها در دوران دفاع مقدس هستیم.
سردار فرهنگ مستعد حصاری با بیان اینکه انقلاب اسلامی در امتداد نهضت عاشورا است، اضافه کرد: بسیج به عنوان یادگار امام راحل در هر عرصه ای که نظام و انقلاب نیاز داشته به موقع وارد عمل شده است.
وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی در چهلمین سالگرد پیروزی خود با اقتدار کامل به راهش ادامه می دهد، افزود: بسیج انعطاف پذیر است و بر اساس نیاز زمان در مسیر انقلاب اسلامی حرکت می کند.
مستعد حصاری با اشاره به اینکه بسیج در عرض هیچ دستگاهی نیست، تصریح کرد: بسیج همراه هر دستگاه و حلقه اتصال آن دستگاه به مردم است.
جانشین فرماندهی سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل با بیان اینکه بسیج دانشجویی در سنگر علم و عمل تلاش می کند، افزود: اگر در علم پیشرفت نکنیم، نمی توانیم در برابر تکنولوژی های دشمن بایستیم.
این مسئول با اشاره به اینکه در دانشگاه نظام اسلامی، تخصص همراه تعهد آموزش داده می شود، ادامه داد: دانشجویان روحیه مطالبه گری دارند اما نباید دچار اشتباه شده و مطالبه گری را به مخالف گری تبدیل کنند.
رئیس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های استان اردبیل گفت: تلاش، جدیت و پرکاری از ویژگی های روحیه بسیجی و انقلابی گری است و باید این روحیه را همیشه و در همه حال حفظ کنیم.
حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حسنی اظهار کرد: امروز کسانی که در مسیر انقلاب اسلامی زحمت می کشند اجرشان با امام حسین(ع) است.
وی با اشاره به اینکه امروز همه دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب اسلامی بر علیه کشور متحد شده اند، تصریح کرد: هدف اصلی آنها از بین بردن اسلام است و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار می گیرند.
حسنی با اشاره به اینکه رکن اصلی و راس دین، ولایت است، ادامه داد: دشمنان نظام و انقلاب به دنبال از بین بردن ولایت هستند و همه ما وظیفه داریم برای نظام و انقلاب تلاش کنیم و هر چقدر در این زمینه تلاش کنیم باز هم کم است.
مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: دشمن سید الشهدا ۳۰ هزار نفر بود اما امروز دشمنان نظام و انقلاب اسلامی از ۳۰ کشور بیشتر است اما امام حسین(ع) به علت کم بودن تعداد یارانش تسلیم نشد و امروز ما هم به دلیل کم بودن همراهان در برابر استکبار جهانی تسلیم نمی شویم.
سرهنگ معین الدین اسدی مسئول پیشین ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل گفت: خود را مدیون انقلاب، نظام، بسیج و سپاه می دانم و در طول ۶۹ ماهی که در خدمت بسیج دانشجویی بودم، هر چه انجام داده ام وظیفه و ماموریتم بود.
پرویز پرزور سرپرست جدید ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل هم گفت: تلاش جهت تربیت و کادرسازی برای نظام و ایفای نقش در حل مسائل و چالش های نظام دو رسالت اصلی بسیج دانشجویی است.
یادآور می شود در پایان مراسم از سرهنگ اسدی با اهدای هدایایی تقدیر و پرویز پرزور به عنوان سرپرست جدید ناحیه بسیج دانشجویی استان اردبیل معارفه و منصوب شد.