عمومی | دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

برگزاری کمپین " ارتقای آگاهی پیرامون کم شنوایی و کاشت حلزون " از دوم مهرماه، همزمان با هفته جهانی ناشنوایی

کمپین " ارتقای آگاهی پیرامون کم شنوایی و کاشت حلزون " از دوم مهرماه، همزمان با هفته جهانی ناشنوایی در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار می شود.

دکتر" گیتا موللی " مسئول کمیته مطالعات ناشنوایی/ کم شنوایی مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اعلام این خبر به خبرنگار وبدای دانشگاه ، گفت: این کمپین از دوم الی نهم مهرماه توسط کمیته مطالعات ناشنوایی/ کم شنوایی دانشگاه و با همکاری و مشارکت مرکز خدماتی خانواده و کودک کم شنوا " فرانک" و انجمن دانشجویی کودکان استثنایی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار خواهد شد.

وی افزود: با توجه به مسایل و مشکلات افراد کم شنوا و حتی افرادی که کاشت حلزون انجام داده اند ، این کمپین برگزار می شود تا بتوانیم از این طریق ، نسبت به آگاه سازی خانواده ها و جامعه درخصوص مسایل پیرامون این اختلالات، برای کاهش مشکلات و همچنین برخورد مناسب با این افراد، اقدام کنیم.

بگفته دکتر موللی ، علاوه بر تکثیر بروشورها و کتب مربوط به مسایل افراد کم شنوا و کاشت حلزون شده، برنامه های متنوعی جهت جلب توجه و آگاه سازی جامعه ، در این کمپین اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است، دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با ۲۲ گروه آموزشی و هشت مرکز تحقیقات در سه حوزه سلامت (رفاه و سلامت اجتماعی ، سلامت روانی و توانبخشی ) نسبت به تربیت نیروی متخصص در رشته های تخصصی همچون " شنوایی شناسی ، بینایی شناسی ، توانبخشی کودکان استثنایی ، مددکاری اجتماعی ، مشاوره و روانشناسی بالینی ، مدیریت رفاه و سلامت اجتماعی ، فیزیوتراپی ، کاردرمانی ، گفتاردرمانی ، سالمندشناسی ، رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان، سلامت در حوادث و بلایا، روانپزشکی، روانشناسی، پرستاری توانبخشی و ... " اقدام می کند.

این دانشگاه منحصربفرد، در برخی از رشته ها، بعنوان تنها برگزارکننده ، و در برخی از رشته ها نیز بعنوان اولین برگزارکننده دوره های تحصیلات تکمیلی در داخل کشور و حتی کشورهای خاورمیانه شناخته شده است.

دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تحت نظارت وزارت بهداشت و از طریق دو بیمارستان تخصصی توانبخشی رفیده و روانپزشکی رازی و دو مرکز پزشکی – توانبخشی اسماء و نظام مافی و بکارگیری توان علمی و تخصصی اعضای هیات علمی که از متخصصان بنام کشور هستند، انواع خدمات حیطه فعالیت خود را به بیماران و نیازمندان ارائه می دهد.

انتهای پیام /

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور