عمومی | دانشگاه سمنان

نماینده ولی فقیه در استان : دانشگاه سمنان از دانشگاههای خوشنام و نمونه در سطح استان و کشور است

نماینده ولی فقیه در استان گفت :دانشگاه سمنان از دانشگاههای موفق است و باید این خوشنامی و موفقیت را که قطعا به راحتی بدست نیامده با تلاش و کوشش مضاعف حفظ کرد .
به گزارش روابط عمومی دانشگاه سمنان ؛ آیت ا... سید محمد شاهچراغی این مطلب را در دیدار با مسئولان دانشگاه سمنان در آستانه سال تحصیلی جدید بیان کرد و گفت : افتخارات کسب شده از سوی دانشگاه سمنان از امتیازات سمنان است .
آیت ا... شاهچراغی همچنین بر داشتن اخلاق در کنار فعالیت های علمی اساتید تاکید کرد و گفت : همانطور که دانشگاه عالم ساز و دانش ساز است باید انسان ساز نیز باشد و اشخاصی را تربیت نماید که بتوانند خادم مردم باشند و این بهترین مدال برای یک دانشگاه است .
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به گستردگی دانشگاه سمنان و تعداد بالای دانشجویان از مسئولان و خیران استان خواست این دانشگاه را یاری نمایند .
آیت ا... سید محمد شاهچراغی با اشاره به توصیه های انجام شده برای کسب علم و دانش و نزدیک تر شدن به خدا و نیز خدمت به مردم  به واسطه آن خواستار انتخاب اساتید با اخلاق ، با تقوا و متدین  از سوی مسئولان دانشگاه شد و گفت : اساتید و اعضای هیات علمی منتخب باید در همه زمینه ها نمونه باشند زیرا الگویی برای نسل جوان و دانشجویان هستند و برآنان تاثیر گذارند .
نماینده ولی فقیه در استان همچنین بر برخورد محبت آمیز با دانشجویان تاکید کرد و افزود : دین چیزی جر محبت نیست  .
آیت ا... شاهچراغی  با اشاره به  ماه محرم و بهره گیری از فضائل و درسهای آن افزود : دانشگاهیان هم باید مراسم عزای حسینی را در دانشگاه ها بر پا و دانشجویان  را با قیام و نهضت عاشورا بیش از پیش آشنا نمایند .

دکتر مسعود نصیری زرندی

رئیس دانشگاه سمنان هم در این دیدار با بیان اینکه  مسئولان دانشگاه به عنوان سربازان نظام مقدس جمهوری اسلامی در حال خدمت رسانی هستند گفت : دانشگاه سمنان اخیرا موفق به کسب رتبه سیزدهم در بین دانشگاههای جامع کشور شده که موفقیت بسیار بزرگی برای خانواده دانشگاه سمنان است که با همت و تلاش بدست آمده است .
دکتر علی حقیقی اصل معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه سمنان هم با اشاره به کسب رتبه دوم استان در کشور به لحاظ درصد قبولی در کنکور گفت :بر اساس رتبه بندی شانگهای در رشته مهندسی شیمی در سال ۲۰۱۸ دانشکده شیمی دانشگاه سمنان موفق شد در رده ۴۰۱ - ۵۰۰ دانشگاه های برتر جهان  قرار گیرد .