مهندسی | دانشگاه صنعتی شریف

پیام تبریک رئیس دانشگاه به مناسبت فرا رسیدن سال تحصیلی جدید

متن این پیام بدین شرح است:

دانشجویان عزیز، همکاران گرامی و اعضای محترم هیئت علمی دانشگاه

ضمن گرامیداشت سالروز شهادت سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) و خاندان و یاران باوفای ایشان، فرارسیدن سال تحصیلی ۹۸-۹۷ را صمیمانه تبریک میگویم و برای همگان در سال جدید تحصیلی موفقیت روزافزون همراه با سلامتی و شادکامی آرزو می کنم.

فعالیت های دانشگاهی را در شرایطی از نو آغاز می کنیم که با برخی چالش های اقتصادی و اجتماعی مواجه هستیم. کشور ما در طول تاریخ فراز و نشیبهای زیادی را تجربه کرده و دشواری های بزرگی را با سربلندی پشت سر گذاشته است. کم نبوده اند بحران های اقتصادی و تهدیدهای نظامی که در گذشته توسط قدرت های خارجی بر کشور تحمیل شده اند؛ ولی نتوانسته اند خللی در حرکت رو به رشد جامعه ایران ایجاد کنند. به علاوه، بسیاری از دستاوردها و تحولات بزرگ، در اثر تلاش و ایستادگی در شرایط سخت حاصل شده اند.

اکنون جامعه ما چشم به دانشگاه و دانشگاهیان دوخته است. شرایط موجود نباید و نمی تواند جوانان با استعداد و سرمایه های اصلی کشور، به ویژه دانشجویان عزیز و همکاران هیئت علمی جوان را از تلاش برای آبادانی و پیشرفت کشور باز دارد. نباید اجازه دهیم روحیه ها، انگیزه ها و انرژی ها برای کسب علم و انجام فعالیت های آموزشی و پژوهشی تضعیف شود. باید از طریق ایجاد فضای تعامل، همفکری و همدلی بین اعضای خانواده شریف، تلاش کنیم تا اثرات منفی شرایط حاکم بر جامعه را در دانشگاه به حداقل برسانیم.

از روسای محترم دانشکده ها و پژوهشکده ها که با ایثار و از خودگذشتگی مسئولیت اداره دانشگاه را بر عهده گرفته اند، تقاضا دارم که بیش از گذشته، فضای دانشکده/پژوهشکده خود را برای دانشجویان به ویژه دانشجویان جدیدالورود شاداب و صمیمی کنند. همچنین از معاونان و مدیران محترم دانشگاه و روسای محترم دانشکده ها و پژوهشکده ها انتظار میرود که معاضدت با همکاران و کارکنان صدیق دانشگاه را بیش از گذشته مورد توجه قرار دهند و در جهت ارتقای رفاه آنان گام بردارند.

امید واثق دارم که با تکیه بر سنت دیرینه دانشگاه صنعتی شریف مبنی بر استفاده از خرد جمعی در تصمیم گیری و نیز با تلاش و همتی که همه ما در جهت حل مشکلات و گذار از وضعیت موجود انجام می دهیم، آینده بهتری را برای کشور و جوانان این مرز و بوم رقم بزنیم.

دست همه شما را به گرمی میفشارم، ایده ها و نقدهای شما را برای اداره دانشگاه به دیده منت می پذیرم و برای خانواده بزرگ شریف «دانشجویان، فارغ التحصیلان، بازنشستگان، کارکنان و اعضای هیئت علمی» روزگاری خوش همراه با سلامتی و موفقیت آرزومندم.

محمود فتوحی

رئیس دانشگاه