عمومی | بنیاد ملی نخبگان

کارگاه اصول و فنون مذاکره برگزار شد

به‌ گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ کارگاه اصول و فنون مذاکره با حضور اساتید حوزه مذاکره سیاستگذاری و مستعدان‌برتر طرح شهید احمدی روشن، به همت بنیاد نخبگان استان تهران برگزار شد.

در ابتدای کارگاه، خاندوزی؛ مدرس دانشگاه، توضیحاتی در خصوص ساختار سازمانی ارائه داد و گفت: ساختار سازمانی متشکل از جایگاه‌های شغلی مختلفی است که بنا به استراتژی سازمان، برای هر یک از آنها شرح شغل مشخصی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: یک سازمان برای دستیابی به اهداف خود باید علاوه بر ساختار سازمان مشخص، بتواند افراد مناسبی را برای هر یک از سمت‌های شغلی تعریف شده جذب کند؛ چراکه نیروی انسانی متخصص، رکن اصلی دستیابی یک سازمان به اهداف خود است.

خاندوزی ادامه داد: سازمان باید از معیارهای شایسته‌سالاری مدونی برای انتخاب افراد مناسب برای جایگاه‌های شغلی مختلف استفاده کند.

وی اظهار داشت: مهارت‌های مذاکره شامل مدل آموزش؛ مذاکره و مدل چالش مذاکره است .

در ادامه، اساتید دوره پس از توضیحات اولیه و آماده‌سازی برای دور مذاکره اول (مذاکره از نوع تلاش برای کسب سود حداکثری) شرکت‌کنندگان را به چند گروه مذاکره تقسیم کرده و پس از مذاکره به بررسی آن و آماده‌سازی برای دور دوم مذاکره پرداختند.

لازم به ذکر است، این روند طی چند مرحله و در سطح‌های مختلف تکرار و در هر مرحله روند مذاکرات بررسی شد و در پایان جمع‌بندی نهایی دوره صورت گرفت و نظرات و پیشنهادات شرکت‌کنندگان ارزیابی شد.