عمومی | شورای عالی انقلاب فرهنگی

صداقت، تواضع و شجاعت از ابعاد بارز شخصیت حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدیان است

آئین تکریم حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدیان «رئیس سابق نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها» و معارفه حجت‌الاسلام‌ و المسلمین رستمی «رئیس جدید این نهاد» روز سه‌شنبه ۲۰/۰۶/۱۳۹۷ با حضور حجت‌الاسلام‌ و المسلمین گلپایگانی «رئیس دفتر مقام معظم رهبری » در محل تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد.
به گزارش مرکز خبر شورای عالی انقلاب فرهنگی، در ابتدای این مراسم که دکتر مخبر دزفولی «دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی»، دکتر سورنا ستاری «معاون علمی و فناوری رئیس جمهور»، دکتر منصور غلامی «وزیر علوم، تحقیقات و فناوری»، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی«وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی»، دکتر محمد مهدی طهرانچی «سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی» و تعدادی از اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی و جمع زیاد از مسئولان علمی و فرهنگی کشور در آن حضور داشتند؛ دکتر مخبر دزفولی ضمن گرامیداشت فرارسیدن ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) گفت: تحولات زیادی در دانشگاه‌ها را شاهد هستیم و به‌ویژه در دهه اخیر دستاوردهای علمی کشور آن‌ قدر گسترده و متنوع بوده که باید این تحولات برای همه آحاد ملت و از جمله جامعه علمی کشور تشریح شود.
وی افزود: اگر امروز حدود ۲ درصد از تولید علم دنیا را داریم و اگر امروز در عرصه فناوری‌های پیشرفته صاحب سخن هستیم، تحقق این افتخارات عوامل زیادی دارد که نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در دانشگاه‌ها در آن نقش فراوانی داشته است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در دانشگاه‌ها در تدوین همه اسناد راهبردی علمی و فرهنگی مصوب در شورای عالی انقلاب فرهنگ نقش داشته و جناب حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدیان با دلسوزی در همه موضوعات و به ‌ویژه سند نقشه جامع علمی کشور مشارکت فعال داشت و در تدوین اسناد ملی ذیل این سند مهم هم ایشان متواضعانه حضور داشت.
دکتر مخبر دزفولی گفت: در حوزه تحول در علوم انسانی هم حجت‌الاسلام ‌و المسلمین محمدیان از اعضای موثر شورای تخصصی تحول علوم انسانی بوده و در این زمینه دقت و وقت خود را مصروف کرده و هم اکنون هم پیگیر هستند.
وی افزود: در اجرای برنامه‌های درسی تصویب شده در شورای تحول و ارتقاء علوم انسانی هم نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» در دانشگاه‌ها نقش داشته است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: حجت‌الاسلام‌ و المسلمین جناب آقای محمدیان با ایفای نقش پدرانه در دانشگاه‌ها، همه دانشگاهیان را تحت چتر حمایت نهاد قرار داده است.
عضو هیئت علمی دانشگاه تهران گفت: با اینکه همه قبول دارند علم و فناوری کلید پیشرفت کشور است اما در این زمینه و در حوزه تخصیص منابع مشکلاتی وجود دارد که باید برطرف شود.
وی افزود: صداقت، تواضع و شجاعت از ابعاد بارز شخصیت حجت‌الاسلام‌ و المسلمین محمدیان است و به همین دلیل کار کردن با ایشان لذت‌بخش است.
دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: حجت‌الاسلام‌ و المسلمین رستمی هم از رویش‌های انقلاب اسلامی است و در این مسیر دارای تجربه است و برای ایشان آرزوی موفقیت می‌کنم.