جوابیه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به درج خبری با عنوان " کسی برای رئیس جمهور تره هم خورد نکرد "
وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصمم است در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید از همه ظرفیتهای موجود برای ساماندهی آموزش عالی کشور و بویژه ارتقای کیفی آموزشهای مهارتی استفاده کند و اجرای این سیاستها تا نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت.
به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، پیرو درج خبری در خبرگزاری تابناک با عنوان «کسی برای رئیس جمهور تره هم خورد نکرد »، اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری جوابیهای با امضای علیرضا عبداللهی نژاد، مدیر کل روابط عمومی این وزارت خانه به خبرگزاری تابناک ارسال کرد که بدین شرح است:
۱- روسای دانشگاهها در چارچوب یک فرایند قانونی به پیشنهاد وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری و تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی از میان استادان متعهد و دارای سوابق ارزشمند علمی و اجرایی انتخاب و منصوب میشوند. در انتصاب رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی نیز همین فرایند قانونی انجام شده است.
۲- دستور اولیه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با دانشگاه جامع علمی کاربردی بر اساس گزارش تقدیم شده به ایشان صادر گردیده است. لیکن پس از اطلاع دقیق ایشان از موضوع و دستور ایشان به بازرسی ویژه ریاست محترم جمهوری برای بررسی دقیق گزارش اولیه، هیات بازرسی ویژه ریاست محترم جمهوری بررسی همه جانبهای از اقدامات انجام شده در این دانشگاه و موارد مطرح شده در گزارش اولیه انجام داده و گزارش جامعی که نشان دهنده اقدامات صحیح دانشگاه، در راستای مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی، برنامههای وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری و سیاستهای دولت تدبیر و امید است به ریاست محترم جمهوری تقدیم نموده است. ایشان نیز به دنبال گزارش بازرسی ویژه ریاست جمهوری برای تداوم اقدامات پیش گفته تاکید فرمودند.
۳- برنامههای در دست اجرای دانشگاه جامع علمی کاربردی که در راستای طرح آمایش آموزش عالی و به منظور تقویت این دانشگاه، واگذاری آموزشهای مهارتی به بخشهای غیر دولتی و ارتقاء کیفی آموزشهای علمی کاربردی میباشد، مورد تایید وزیر محترم علوم، تحقیقات و فناوری بوده و انجام این اقدامات توسط تیم مدیریتی دانشگاه مزبور مطالبه جدی وزیر محترم وزارت عتف میباشد.
۴- وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مصمم است در راستای سیاستهای دولت تدبیر و امید از همه ظرفیتهای موجود برای ساماندهی آموزش عالی کشور و بویژه ارتقای کیفی آموزشهای مهارتی استفاده کند و اجرای این سیاستها تا نتیجه نهایی ادامه خواهد داشت.