عمومی | دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی

بازدید مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت از خانه بهداشت افجه و مرکز جامع سلامت لواسان

دکتر احمد سلیم المنظری مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت (EMRO) در اولین بازدید خود از فیلد کشوری و سامانه سیب؛ ۱۸ شهریورماه درخانه بهداشت افجه و مرکز خدمات جامع سلامت لواسان تابعه شبکه بهداشت شمیرانات حضور یافت و عملکرد نظام مراقبت و نحوه ارایه خدمات بهداشتی توسط بهورزان و مراقبان سلامت این مراکز را مورد بررسی قرار داد.


در ابتدای این بازدید که دکتر رییسی معاون بهداشتی و مدیران ارشد وزارت بهداشت، دکتر عرشی معاون امور بهداشتی دانشگاه، دکتر عموزاده مدیر شبکه بهداشت شمیرانات و جمعی از مسئولین معاونت بهداشتی دکتر المنظری را همراهی می کردند؛ پایشگران در خانه بهداشت افجه حاضر شدند و با بررسی مواردی از قبیل نحوه ثبت خدمات در سامانه سیب جمعیت روستا، خانوارها و دانش آموزان تحت پوشش، پیگیری بیماری های غیر واگیر، روند کار بهورزان را بررسی و ارزیابی کرد.

نکته قابل توجه در این پایش، تسلط کامل مریم علائینی بهورز خانه بهداشت افجه به دستورالعمل های بهداشتی، اشراف بر مشکلات و مسایل جمعیت تحت پوشش و رضایتمندی ۱۰۰ درصدی خدمت گیرندگان از عملکرد وی بود.


همچنین در پایان بازدید از خانه بهداشت افجه، دکتر المنظری از نحوه خدمات دهی بهورزان این خانه بهداشت، تقدیر کرد.

در مرحله بعدی بازدیدکنندگان باحضور در مرکز جامع سلامت لواسان، از بخش های مختلف این مرکز نظیر بهداشت خانواده، تغذیه، دندانپزشکی و بهداشت محیط بازدید کردند و به بررسی چگونگی ثبت خدمات در سامانه سیب، توزیع مکمل های بهداشتی ارایه خدمات مادران باردار، ایمن سازی، پایش رشد کودک، آموزش تغذیه و مشاوره رژیم درمانی پرداختند.


همچنین اجرای برنامه پزشک خانواده، نظام ارجاع، وارنیش فلوراید تراپی و نظارت کارشناسان سلامت محیط بر امکنه تهیه و توزیع مواد غذایی و سامانه ۱۹۰؛ از دیگر موارد مورد بررسی پایشگران در این بازدید بود.


گفتنی است؛ دکتر المنظری مدیر منطقه مدیترانه شرقی سازمان جهانی بهداشت (EMRO)، ارایه خدمات بهداشتی و استفاده بهینه از فناوری اطلاعات در حوزه بهداشت در ایران را بسیار پویا و رضایتبخش خواند و آن را به عنوان الگویی برای سایر کشورهای منطقهEMRO معرفی کرد. وی همچنین با امضای دفتر یادبود برای کارکنان خدوم و پرتلاش شبکه بهداشت شمیرانات، آرزوی موفقیت کرد.

انتهای پیام/