عمومی | بنیاد ملی نخبگان

اردوی فرهنگی، تربیتی و زیارتی نخبگان شرق کشور برگزار شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد ملی نخبگان؛ اردوی فرهنگی تربیتی و زیارتی جمعی از نخبگان و مستعدان‌برتر استان‌های خراسان‌رضوی، شمالی، جنوبی و سیستان‌‎وبلوچستان، در مشهد مقدس برگزار شد.

در این اردو، شرکت‌کنندگان به زیارت حضرت امام علی‌ابن‌موسی‌الرضا علیه‌السلام مشرف شدند و سپس در قالب تور حرم‌گردی، از بخش‌های مختلف حرم مطهر رضوی بازدید کردند.

در این بخش، نخبگان و استعدادهای‌برتر از گنجینه قرآن و نفایس موزه آستان قدس رضوی، موزه هدایای مقام‌معظم‌رهبری، موزه مرکزی آستان قدس شامل موزه تاریخ حرم رضوی، موزه تخصصی فرش و تالار استاد فرشچیان دیدن کردند.

یکی از تاثیرگذارترین بخش‌های تور حرم‌گردی، شرکت در آئین پاک کردن گل‌های بالای ضریح مقدس بود که به همراه شعرخوانی خادمین انجام می‌شد. در این بخش، خادمین به پاک کردن ۴۰۰ شاخه گل بالای ضریح حضرت ثامن‌الحجج علیه‌السلام پرداختند.

در پایان تور حرم‌گردی نیز نخبگان و استعدادهای‌برتر، ناهار را مهمان حضرت ثامن‌الائمه علیه‌السلام (در مهمانسرای حرم مطهر) بودند .

لازم به ذکر است، بازدید علمی از شرکت‌های فناور خراسان رضوی، نشست تخصصی با سرآمدان و حضور در سینما و دیدن فیلم تنگه‌ابوقریب، از دیگر بخش‌های این اردو بود.