عمومی | پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری

کشف برج های دیگر در اطراف برج های مدور و کبود مراغه

.

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری ، محمد رحمت پور سرپرست هیات باستان شناسی ، امروز « دوشنبه » با اعلام این خبر گفت : با طرح این موضوع در جلسه اضطراری شورای فنی سازمان مرکزی انجام کاوشهای باستان شناسی اضطراری به منظور تعیین وضعیت آثار بدست آمده در دستور کار قرار گرفت.
او افزود : با مجوز ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری هیات کاوش در محل حاضر شد و در جریان این برنامه پژوهشی تا کنون در ضلع جنوب غربی برج مدور ،قسمتهای یک برج مدور دیگر کشف  شده  و در ضلع غربی برج کبود نیز در جریان کاوش برج مدور دیگری از دل خاک بیرون آمده است .
این باستان شناس اظهار امیدواری کرد در این برنامه پژوهشی قسمتهایی از بقیه برجها کشف و بر تاریخ پر افتخار این منطقه افزوده شود.
رحمت پور گفت: از دیگر برنامه های هیات کاوش لایه نگاری محوطه تاریخی برج های مدور و کبود مراغه است.
گفتی است ، شهر مراغه از شهرستانهای جنوبی استان آذربایجان شرقی با دارا بودن حدود ۲۰۰ اثر ثبتی و تعداد آثار غیر ثبتی از لحاظ تاریخی در زمره شهرستانهای تاریخی کشور بوده و در گذشته بعنوان پایتخت دوره ایلخانی از شکوفایی خاصی برخوردار بوده و برج مقبره های این شهر مربوط به دوره سلجوقی و تعدادی مربوط به دوره ایلخانی است.
مجوز کاوش های باستان شناسی اضطراری در محوطه برج های مدور و کبود مراغه توسط ریاست پژوهشگاه میراث فرهنگی و گردشگری صادر شده است.