عمومی | دانشگاه علوم پزشکی بوشهر

رییس شبکه بهداشت و درمان دشتستان: ارایه خدمت به مناطق کمتر برخوردار از سیاست‌ها و اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی می‌باشد

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان، مهندس ماریا خویش دوست در کارگاه آموزشی که در مناطق کمتر برخوردار برگزار شد، عنوان داشت: شبکه بهداشت و درمان دشتستان با اعزام تیم‌های جهادگران سلامت با عنوان طرح شهید رهنمون به مناطق کمتر برخوردار باهدف دسترسی عادلانه آحاد مردم به خدمات یکسان سلامت به مردم شریف مناطق کمتر برخوردار خدمات ارایه می‌دهد.
وی تصریح کرد: در راستای تامین سلامت روان زنان روستایی، دوره‌های آموزشی مهارت‌های زندگی و فرزند پروری در مناطق کم برخوردار شهرستان توسط تیم سلامت روان شبکه بهداشت و درمان دشتستان به‌صورت مستمر برگزار می‌شود.
رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: در نیازسنجی که توسط بسیج جامعه پزشکی و شبکه بهداشت و درمان در مناطق شهرستان انجام گرفت، مشکلات مناطق کم برخوردار شهرستان در عرصه بهداشت و درمان  تا حدی یکسان است، بنابراین یکسان‌سازی سطح علمی و دانشی جهادگران در عرصه بهداشت و درمان  از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد.
کارشناس ارشد روانشناسی بالینی شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان اظهار داشت: همه آحاد جامعه به آموزش مهارت‌های زندگی نیاز دارند و باید به این مهم توجه داشته باشیم.
فاطمه مددی با اشاره به عوامل بروز افسردگی در یک شخص ابراز داشت: افکار منفی شخص و عدم آگاهی او نسبت به توانایی خود، فاکتور اساسی در بروز افسردگی است.
وی خاطرنشان کرد: فرد باید با پرورش تفکر مثبت و آگاهی به توانایی فردی و اجتماعی خود، از بروز بیماری‌های روحی و روانی جلوگیری کند.
مددی تصریح کرد: خودپنداری مثبت فرد، زیربنای تفکر مثبت می‌باشد و باید افراد دیدگاه مثبت نسبت به خود داشته باشند که این مهم از طریق پذیرش خود و تلاش برای کسب موفقیت بیشتر و رفع نقاط ضعف میسر می‌گردد.
گفتنی است، در کارگاه آموزشی که در مناطق کمتر برخوردار در خصوص موضوعات آموزشی و پرورش تفکر مثبت و مهارت‌های خودآگاهی به مردم روستاها آموزش داده می‌شود.
انتهای پیام/ س.غ ۳۰۳۰