عمومی | دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهر ری

افتتاح اولین واحد خواهران دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد زن در سبک اسلامی و حضور در اجتماع

دکتر سعید قاضی مغربی در ابتدای این نشست ضمن خیر مقدم و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای ۱۷ شهریور سال ۱۳۵۷گفت: دانش افزایی ، بصیرت افزایی و به روزرسانی دانش و معلومات اعضای هیات علمی و مدیران گروه معارف اسلامی  از اهداف اصلی برگزاری این نشست است.

رئیس واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری اظهار کرد: بدون شک شرایط حال با سنوات گذشته تفاوتهای بسیاری دارد و با توجه به گسترش فضای مجازی و مطرح شدن سوالات و شبهات جدید ضروریست که استادان گروه معارف در این نشست  با شبهات جدید و شیوه های پاسخ گوئی به آنها آشنا شوند و با بهره گیری از شیوه های جدید متناسب با شرایط دانشجویان پاسخ گوی شبهات و سوالات آنان باشند  و پاسخ های ما باید به روز بوده یک نفر معلم و استاد باید همه فناروی های روز را بداند و از آن استفاده نماید.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیائی واحد یادگارامام (ره) شهرری که در مجاورت حرم مطهر معمارکبیرانقلاب و قبور شهدای انقلاب اسلامی، حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و نیز سه امام زاده واجب التعظیم قرارگرفته است گفت: این مسئله می تواند نمادهایی برای برگزاری چنین نشست هایی باشد.

این مقام دانشگاهی تاکید کرد: امروز دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی ( ره ) شهرری با بیش از ۲۵ هزار دانشجو و ۲۰۲رشته تحصیلی در مقاطع مختلف کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به عنوان دانشگاه حل مساله انتخاب شده و از دوران آموزش محوری و پژوهش محوری عبور کرده است. با برگزاری ۷ گردهمایی فارغ التحصیلان رشته های مختلف، استارتاپ ها، انعقاد تفاهم نامه همکاری با موسسات، شرکت ها و شهرک های صنعتی و ایجاد فضای کسب و کار برای دانشجویان سعی شد تا در راستای مصوبه دولت در خصوص طرح کاروزی گام برداریم و خوشبختانه با هماهنگی اداره کار شهرستان ری تعدادی از دانش آموختگان مشغول به کار شده اند .

وی افزود: به واسطه مدیریت مناسب، دانشجویان مجتمع صفائیه از مهر امسال به مجتمع یادگار امام (ره) منتقل می شوند و به منظور برطرف ساختن نیازها و انتظارات مسوولان شهرستان ری اولین واحد خواهران دانشگاه آزاد اسلامی با رویکرد یک زن در سبک اسلامی و حضور در اجتماع در این واحد دانشگاهی افتتاح می شود.

قاضی مغربی در خاتمه عنوان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی (ره) شهرری آمادگی برگزاری کلیه کلاس ها و کارگاه های ضمن خدمت مرتبط با دروس معارف عمومی به صورت متمرکز را دارد.

در ادامه این نشست دکتر عبدالرضا فرهادیان با اشاره به نقد سازنده و مد نظر قرار دادن کرامت انسان ها گفت: اخلاق را به دانشگاه آزاد اسلامی بیاوریم و مدیران گروه با مد نظر قرار دادن مشکلات جامعه و جوانان از جمله مسائل مربوط به ازدواج سعی در کاهش آمار طلاق داشته باشند و در چارت دروس عمومی ۲ واحد درسی روانشناسی ازدواج و یا مشاوره گنجانده شود.